jul och nyår

Snön vräker ner här nu! Skoj, men jag har fortfarande inte försökt fixa klart vindrutetorkarna. I morse gick jag upp vid 6.. Mathias gick då och jag hade legat vaken sedan före 5 iaf. Sov en stund i förmiddags iaf.

Ridlektion ikväll. "Övergångar mellan skänkelvikning och diagonal sluta och förvänd galopp" Står det på schemat idag. Låter hur avancerat som helst ju!!! Inte ridit ordentligt på 4 veckor, bara lite små motionsturer på Krista. Krista ska få vila lite nu. Erik skulle sko henne i helgen och upptäckte att hon troligtvis har haft en hovböld och var lite öm. Så vi ska hålla rent där och hon får ha "tofflorna" på sig i hagen och det ska sköljas rent två gånger om dagen. 

Än så länge är jag ledig i mellandagarna, och om det inte dyker upp jobb som jag inte kan tacka nej till så ska vi åka till stugan dårå. Hade tänkt åka upp dit på nyår, men nu ska jag jobba på nyårsdagen, så vilket hyfsat smällfritt ställe finna att leta på här i närheten? Antar att Hea iaf är bättre än här inne i stan, för här smäller det hela jävla dagen och kvällen. Och lilla Lajka ligger intet ont anande i soffan här och myser. Hmm? Brukar katter bli oroliga också? Har inte tänkt på dom ens..

Julaftons kvällen och natten till juldagen ska jag jobba iaf. Brukar ju ändå inte göra nåt särskilt sådär på jul. ELler jag kommer typ bara kuna säga hej till släkten hos mormor och sedan åka då, men det kan väl inte vara hela världen att missa det? Fast vem vet.. Mormor blir 90 nästa år. Kanske är sista julen hos henne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0