Julafton

En annorlunda julafton för min del.

I vanliga fall brukar jag åka till mormor kring 15 och vara där och äta och på julklappsutdelning med släktingar och umgås.

Den här gången skulle jag till jobbet 15:30 så jag hoppade över besöket hos mormor helt och hållet. Men istället så började dagen med frukost hos Lillan och Stefan. Är ju genom dom jag har träffat Mathias.. Jag kände Lillan sen innan och Stefan som hon blev tillsammans med förra nyår är Mathias bror :) Så frukost hos dom blev det först, jag åt t.o.m. lite gröt!!! Sen hade dom lite julklappsöppning där och faktiskt fick även jag en julklapp. Eller jag och Mathias fick en stor maripangris av dom!! Värsta sexiga marsipangrisen dessutom, haha! Sen körde vi lite bandhero innan vi åkte vidare, förbi nån affär och sedan till Mathias syster på jullunch. DÄrifrån fick jag åka direkt efter maten för att jobba. Men tydligen fick jag en julklapp av dom också, den kom han förbi med här på jobbet förut ikväll, en alladinask.

På jobbet var jag väldigt förvirrad till en början? Hade tomten varit här? Om inte vem skulle vara tomte? Hade killarna ätit middag eller inte? Hur som helst så kom tomten och jag vette fan vem det var men jag gissar på Ingalill eller Inger.. Haha! Illa att inte jag som borde vara med i huvudet inte kopplade vem det var.

Sen fixade vi i ordning julmat och jag tror att det blev bra iaf, jag käkade också av det jag äter. Typ lax, ägghalvor, jansson, rödbetssallad, sen fanns det nån god kräftsallad med vitlöksås som var god, hemköps egna märke. Karl Bertil Jonsson var ett måste för mig. Sen har vi kollat på polarexpressen och jag lyckades slockna av en stund till den i soffan. Det är tur att man inte jobbat på rättspsyk och kan råka få en stekpanna i huvudet om man somnar till ett tag ;)

Har försökt få hit en laddare till mobilen, men Mathias glömde den och Sandra är hos Anders(hennes pappa) och skulle kunna komma senare, om jag är vaken dårå. För att för en gångs skulle har alla lagt sig redan och så trött som jag var förut så kunde jag nog behöva lägga mig i tid jag med.

I morgon har jag och Niklas planerat lite lätt sådär att han ska komma. Dricka lite och typ gå ut här i Hedemora. Vi har gjort så några år i rad nu. När han är upp till Dalarna vill man ju passa på att ses, han är en som jag verkligen vill fortsätta ha kontakt med då och då. Älskar han som en bror eller nåt åt det hållet. Har inte träffat sedan vi var ut och fiskade i våras med Patrik och pysen.

Nä nu ska jag nog gå och bädda i ordning min säng och krypa ner och kolla på TV tills jag somnar eller tills Sandra dyker upp med min laddare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0