Alla hjärtans dag

Vi kan säga att jag bojkottar alla hjärtans dag.

Väldigt kluven dag för mig. Var med syrran till kyrkogården för att sätta ljus på Petras grav. Hon var ute och red och fick nåt fel på hjärtat på alla hjärtans dag för 5 år sedan. Månaden efter dog Daniel. Denna dagen påminner mycket om allt som hände då.

Gick aldrig in på kyrkogården idag. Kändes inte bra, jag kände ju knappt Petra och det var  några andra från stallet där. Sandra gick ditt med sitt ljus, jag och Lajka gick bort mot beteshagarna och bajsade istället. Men ändå känns den här dagen tung på något sätt. I och med att Petra dog så diskuterade jag och Daniel döden en del, men varken han eller jag kunde ju veta att han skulle dö inom en månad efter det här. Bland annat sa han att han ville att man skulle spela "ballad om en gammal knarkare" med Thåström på hans begravning. Men i den diskossionen tänkte man sig att han iaf skulle vara över 50 när hans begravning skulle bli. Hur som helst så framförde jag det önskemålet.. men den spelades inte på begravningen. Jag tror inte att Lotta tyckte att det passade.

Sandra spelade weeping willows låt "blue and alone" i bilen idag. Jag tror jag har berättat för henne att den spelades på Daniels begravning. Eller jag minns inte.. vet att jag sagt det till nån iaf. När weeping willows spelade på peace and love gick jag och kikade på dem tills dom spelade den låten, stod och lät tårarna trilla, sedan gick jag. Gillar weeping willows.. eller vi kan säga Magnus Karlsson+apache(Stefans gamla band).


Sara.. minns du när vi satt i Lottas kök och snackade? Den gången när Bob hoppade upp på dörren i hallen där högt upp och Daniel fick plocka ner henne. Visst diskuterade vi en del om det med Petra då? Jag minns inte vad vi sa sådär direkt. Men jag minns att det var såna gånger jag verkligen kan sakna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0