cykeldistrikt

Tackade ja till att köra cykel distrikt. Så nästa vecka blir det 3 upplärningsdagar och veckan efter kör jag igång på riktigt. Men max 2 veckor bara som tur är. Sist tyckte jag att jag åt så mycket jag kunde och hann med och ändå gick jag ner i vikt. (på 10 dagar) Både cykling och trappor blir för mycket alltså.

Vad var det jag sagt att jag hade lovat mig själv??? Att inte tacka ja till cykeldistrikt i vinter!!! Snö, halka, kallt om händerna. Tunga tunga tidningar på en cykel som blir så tung tung tung.

Sanna lovade iaf att jag skulle få ha elcykeln. Och man måste typ trampa även på den, men det går lite lättare än på dom vanliga säger dom. Vet inte hur det där funkar. Men denna gången ska jag köra 6ans distrikt och där är det grymt mycket trappor, jobbigare än 7an(andra cykeldistriktet). Men min kondis är hyfsad och förkylningen borta.. Jag borde fixa det. Och blev det helt omöjligt kunde Simone jobba men hon hade smällt ikull och slagit i svanskotan för ett tag sedan, troligen en spricka.. Så hon ville helst slippa. Så jag ska göra mitt bästa.

Men jag vet hur knäpp i skallen jag kan bli av det jobbet. Men det blir jag väl av allt som gör att jag inte får sova ut hur länge jag vill. Sova allså... Jag älskar att sova. Sov hos mamma tisdag till onsdag. Det blev så sent för jag kollade på en film där. SÅ jag tänkte att jag skulle sova kvar och rida dagen efter. Somnade kring ett på natten.. Blev väckt när mamma kom hem på lunch strax före 13 nästa dag!!! Det är inte normalt. Men jag funkar bäst när jag får sova mycket. Det är bara det att tiden inte räcker till så bra då.

I morgon ville Jonas bjuda mig på fika. Och det kan man väl inte tacka nej till när man är så fattig att man inte ens kan tanka bilen. Men jag pantade idag och köpte lite käk. Mötte Lina på Rätt Pris, hon tyckte det såg ynkligt ut att köpa en tomat. Hon och Erik hade flyttat till Hedemora för han hade köpt hus, ute på Hamre ängar. Hmm jag är orolig för henne. Han är inte snäll. När hon var hos Ida på tjejfest och det råkade komma 2 killar fick Ida lov att be dom gå för Lina var så rädd att Erik skulle få veta att det hade varit killar på samma fest som henne. Och när vi var i Mora hos Sara och ut på Wasastugan så hade hon typ aktat sig som fan för att råka va i närheten av någon kille. Hur lätt är det på ett uteställe? Han har typ anklagat henne för att hon ska åka till någon kille när hon ska åka och jobba m.m. Och av mina vänner så är nog hon en av dom sista som jag kan tänka mig skulle göra något sådant. Men jag har ju kännt henne längre än E också. Gamla sambos ju, hehe. Får se till att umgås lite med henne. Men.. han kan säkert hitta på att hon inte skulle få hälsa på mig eftersom Linas ex bor i trapphuset bredvid. Jag är orolig iaf. Vill ju att hon ska få ha det bra.. Hon förtjänar att få ha det bra. Gud(eller vem det nu är som bestämmer) har behandlat även henne ganska orättvist. 

Klockan är mycket.. Ally Mcbeal på TV. Trevligt program som jag kommit på att man saknat lite nu när jag märkt att det sänds på nätterna.

Å Emma jag gick och snackade med någon några gånger. Men jag hajar liksom inte hur det skulle kunna hjälpa. Men jag kanske skulle prova igen. Men nä känns inte aktuellt just nu.. Vi tar det när jag brytit ihop totalt. Sisådär i mitten på mitt cykeljobb, haha. 6-7e mars ungefär. Jag vet hur jag funkar....

Tror det är nåt jag kommer få leva med. Kanske vill jag inte lägga det bakom mig heller. Jag vet inte. Handlar nog om någon slags rädsla.. Jag är rädd för allt. Rädd för framtiden framförallt.

Jag gick och lade mig före 00.. är vaken nu.. Suttit och kollat på fina frisyrer igen. Även många fula har dykt upp. Å massa med lååångt hår. Man får spara i 10 år för att få sånt hår. Glöm det! Jag är fattig men vill klippa mig!? Någon som kan klippa? Någon som vet nåt billigt ställe? Eller ska vi ta hårtrimmern? ;-)  

Nä nu slutar säkert Ally Mcbeal när som helst. Dags att stänga av dumburken som håller mig vaken. Sovdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0