Eldsvåda

Det har eller om det fortfarande brinner i huset bredvid posten i Hedemora. Jag ska jobba i natt och har fått höra många olika förslag på hur det skulle bli i natt. Men det senaste var iaf att vi skulle få gå in och hämta våra grejer iaf, men en annan väg än den vanliga. Först skulle inte någon få gå in. Så då skulle dom ha fått lov att hämta bilar i Falun och Borlänge för att köra tidningarna i natt. Men sen skulle iaf nån få gå in och hämta bilnycklarna och nu skulle vi få gå in. Lite läskigt alltså. Tänk om det inte är helt säkert. Plötsligt exploderar nånting i huset bredvid och vi börjar brinna också? Nä jag antar att brandchefen har koll på läget.

Varit ute och ridit idag. Massa fluffig snö. Jag tog med mig båda hästarna oh red en vända upp iskoge och förbi Säfstjärn och genom Kullsvedsmyren eller vad man kallar det på vägen hem. PÅ småstigarna gick Vega så snällt bakom oss, även när vi travade en bit. Men på dom bredare vägarna gick vi i bredd och vi travade mycket och ganska fort, t.o.m. så Krista tog galopp en bit. Det är lite svårt att hålla reda på både ett långt grimskaft och tyglar och en Vega som ligger på som fan och dessutom då och då försöker bita sin mor. Så det blir då och då att bara gå fortare och fortare. Så jag tror dom fick tillräcklig träning, Krista blev iaf lite svettig. Hon som har ordentligt med vinterpäls.

Hur som helst så ska jag jobba i 5 nätter nu. Det kan behövas. Har dålig koll på min ekonomi nu.. Men det jag vet är att det brukar precis gå runt dom månaderna som jag har jobbat undefär en vecka eller så på TAB.

Möte på AF imorrn. Får se vad dom säger.

Hade nog aldrig funkat med ubildning iaf. Jag hade varit tvungen att jobba för att få ekonomin att funka. Och då hade jag nog inte pallat med det andra också. skulle ju bli att man var igång på 150% då.. Jag som inte tror att jag skulle palla med ett heltidsjobb. Men man skulle ha nån till extra inkomst alltså. Synd jag gått och blivit för gammal för annonyma besök på systembolaget. Man blir inte rik på anonyma besök på guldfynd, men ett par fina smycken har man ju fått. Glömde mina nya örhängen i Mora. Men jag tror jag ska dit upp till Vasaloppet iaf. Kan hämta dem då :-)
 
Ja just ja. Fåt inbjudan till Klassåterträff. ALla som gik ut 9an för 10 år sedan på Klockarskolan i Säter. Vi var ca 300 pers. Ska bli spännande att se hur många från klassen som kommer. Hoppas bara att folk inte ställer en massa jobbiga frågor. Minns när vi skulle på en lite återträff med dom från gymnasiet. Jag och LIna åkte tillsammans dit. PÅ vägen hem började vi prata och båda var nöjda över att ingen hade börjat ställa jobbiga frågor. Jag menar hon som hade blivit av med en hon älskade(Gustav) och Daniel som också hade dött. Hade blviit väldigt jobbigt om dom ställ frågor så man hade fåt lov att ta upp det. Nu var det ju ingen på gymnasiet som visste om Daniel eftersom vi blev tillsammans året efter. SKulle möjligtvis ha varit Frida då som hade praktik i skolans stall.

Jag hade skrivit en massa mera här.. men eftersom mitt internet ofta bråkar här i Hedemora så försvann det. Men det handlade om skuld och orättvisor. Om att Daniel aldrig fick en andra chans.. medans gamla gubbar som knarkat hela livet får chans efter chans efter chans.. 

Daniel hos Nico, men jag klippte bort Nico och nån tjej.
Jag har inte många bilder.. Men jag har ett minne. Och i minnet har jag många bilder och även annat. Saker som vi pratade om, så jävla mycket fint. Om exakt en månad är det 5 år sedan jag pratade med honom sista gången. Saknar honom så fruktansvärt mycket. Den enda som förstod mig, han förstod mig fan bättre än vad jag själv gör. Och han kunde man lita på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Läskigt med branden!Bra att du har fått lite jobb så du kan betala dina räkningar. Usch va drygt det är när man ska tampas för att få det att gå ihop.



Jag fick också om återträffen, men ska jag vara helt ärlig så tyckte jag att det var åt h-vete för dyrt. Mmm Daniel va verkligen en speciell person. The good one dies young...eller va de säger.

2009-02-10 @ 12:20:06
Postat av: Emma

Hej Lisa. Jag undrar om du inte skulle gå och prata med en psykolog eller liknande? Du kanske har gjort det? Du ska ju inte behöva vara i den här sorgen hela ditt liv, utan få hjälp att hantera det? Stor kram från Emma som verkligen blir berörd av dina inlägg.

2009-02-19 @ 15:44:19
URL: http://www.skonahjordis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0