Student

Min syster har tagit studenten. Nu är hon vuxen och arbetslös, förutom att hon ska klippa gräset vid bystugan då och då och får 100 kr per klippning där. I fredags tog hon studenten och vi bjöd hem lite folk, mest släktingar. Smörgåstårta och annan tårta också..
sandra på studenten 2009mumsmamma och sandra med studentpresenten hon fick av mamma.stundenttårtasytt klänningen själv.

Sandra hade sytt klänningen själv :)
Jag fick ju också en gitarr när jag tog studenten, men Sandras var snyggare, fast inte lika dyrt märke som min. Men hmm är nästan att jag vill sälja min och köpa en lite större och snyggare istället. Blir antagligen inte av, men ändå.


Själv har jag varit på introduktionsgrejs för alla som ska jobba inom vården i kommunen i sommar. I morgon fortsätter det samtidigt som vi även ska fixa deligation på medicindelning. Dom har lagt 2 saker på samma dag. Och dom ringde mig från avdelningen och vill att jag ska jobba en A-tur på fredag, och måndag till tisdag också. Jag tackade såklart ja, mitt vik börjar först den 24e juni egentligen så det är väl bra att få jobba lite innan också. Och jag tyckte ju att det gick ganska bra att vara själv sist. Ja menar dom överlevde och fick t.o.m. i sig både frukost och lunch, haha.

Men det blev att kännas väldigt stressigt här idag. Fixade iaf påskrift hos AF och gick till banken och fick en ny kodbricka..

I morgon var det tänkt att jag skulle rida lektion, sista för terminen. Jag sa för 2 veckor sedan att jag skulle ta med Krista. Höll på och tänkte ta med Vega om vi skulle vara ute på ridbanan sedan.. Men i lördags tog Erik med sig båda hästarna dit ner där han bor!! Dom går på bete och han ska träna Vega. Men hallå min ridhäst då? Krista måste hållas i gång, hon börja bli gammal och jag vill inte att hon tappar muskler och sånt. Fan fan fan.. Vem ska jag nu ha på ridningen i morgon? Jag som valde vanlig lektion för att ta med Krista, istället för programridning eller stilhoppning. Funderat idag på om jag ska våga fråga Mona om att låna Bolkora.. hennes lilla nordis. Så får stackars Henke vänta hemma. Henke som är 25 år i år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0