Framtiden..

Jag vet inte hur jag vill göra.

Jag har svårt att se en framtid för mig och Ola. Jag tycker om honom väldigt mycket, men jag tror inte att det räcker. Vi är i så olika delar av livet. Han har så konstiga åsikter om människor. Dessutom har han redan barn och vill inte ha fler, han bor i sitt hus och har aldrig bott nån annastans och där kommer han bli kvar.

Min framtid som jag skulle önska är att jag får ta det här lastbilskortet i höst eller nåt sånt. Kan jobba inom den branchen i X antal år. Någon gång skaffa barn, och eventuellt plugga på högskola så småningom. Dessutom kan jag inte tänka mig ett liv utan hästar, dom måste på nåt vis finnas med också. Sen vill jag ju gärna bo i hus så småningom, helst så fort som möjligt.

Just idag satt jag och tittade på husvagnar på blocket och tänkte att jag skulle fan sälja lägenheten och skaffa en husvagn istället. Då har jag med mig mitt hem dit jag åker. Slipper jag känna mig så främmande och bortkommen när jag är hos Ola tex.

Jag jobbar till augusti nån gång och efter det vet jag ju ingenting om vad som händer. Och skulle jag få chansen att ta lastbilskort så kommer jag inte kunna jobba så mycket och då har jag inte råd att bo här. Men bo måste man ju göra nånstans. Och med en husvagn kunde jag ju slippa åka emellan om jag inte har råd med det. Och under utbildningen kan jag tänka mig att jag faktiskt får bo hos mamma om det skulle behövas. Om det nu blir någon utbildning.

Inte så kul att inte veta vad som händer i ens eget liv.


Kommentarer
Postat av: Lolla

Kraam på dig!

2009-06-15 @ 07:40:13
Postat av: Ola !!

Ja har åsikter om Knarkare och dinna polare som Utnytjar dig O gör dig illa ...Och gillar inte att du dejtar andra när vi är ihop ..... och gillar inte att du är otrogen !!!

2009-06-15 @ 14:11:25
Postat av: Anonym

Ola- Som man känner sig själv känner man andra! Inse att de är dags att lägga ner och leva sitt eget liv!

Lisa- Låter som du äntligen börjar inse de du skulle ändrat på för väldigt länge sen. Bra! Bättre sent än aldrig.

Sen låter de där med husvagn lite spök :)

All lycka till dig och stor kram!

2009-06-15 @ 20:38:05
Postat av: Anonym

Man får väl ett helt paket när man blir tillsammans med en annan människa och där ingår såväl som svärmor även ens partners vänner o bekanta. Vill man förändra ens partner tar man bort det som gör denne till den hon är och vänner tror det eller ej påverkar männsikor till att bli den man är. Knark? Man ska kunna lite på ens partners omdöme så att man ska kunna låta denne umgås med vem o vad denne vill. Man kan umgås med knarkare eller missbrukare utan att ta droger själv. Att sen Lisa känner sig främmande och bortkommen när hon är hos dig Ola kan vara att du inte tillåter henne att vara sig själv som den fina tjej med den fantastiska personlighet hon har. Att ta upp sånna saker som dejta andra o vara otrogen i ett sånt här ganska offentligt ställe istället för att ta upp det privat måste jag säga är ganska fult gjort. Gillar du inte vad som sker tänk efter, du kanske ska släppa henne och låta henne gå sin egen väg.

Husvagn? Spök? Vissa drömmar är inte till för att förverkliga utan för att orka med vardagen, att kunna blicka framåt så fortsätt drömma Lisa, hur tokigt det än kan bli.

Nog om detta.

All makt åt Tengel och all lycka till Lisa

2009-06-16 @ 12:24:27
Postat av: Ola

2009-06-16 @ 20:24:39
Postat av: ola

Ja måste förklara lite hur de är !!! Ja vågar iaf Visa vem ja är !!! Jävla fegt att inte skriva vem man är Ynkligt ... Jävla "Wana-ben" Tyr att ip adresen fins på er iaf !



Och jag tänker inte ta nån skit av en sån ....



Och ja vill påpeka hur den "fina tjej med den fantastiska personlighet" Är på riktigt ... för ja tror inte du känner henne !!! När jag träffar mit ex Mia .. Så hämnas Lisa med att åka på festival o blir Knullad av en kompis i ett 3 mans tält med 4 personer i o får Klamydia som hon sen ger Mig Fin tjej o fina polare hon har !! Sen dejtar hon 3 killar Medans hon är med mig samtidigt .... Och Kikar på en Lägenhet ... och knullar med han som ska sälja den för då ska hon få den billigare!?? Och de gör hon fast vi är ihop ! Och skyller på att jag träffat Mia föra sommaren . Varför är hon tillsamans med mig Då ? .. Fin Tjej de där !!





Kram på dig Lisa och Lycka till !





2009-06-16 @ 20:45:28
Postat av: Anonym

Men lilla stackars Ola.

Varför hänger du fortfarande efter denna tjej om hon är så hemsk!?

Myntet har alltid 2 sidor men ni bör ju helt klart skapa egna liv på var sitt håll. Kan inte hon lämna dig (bara de är ju en gåta)så hjälp henne med de så slipper ni all skit från varandra, eller hur. Bryt kontakten. Svårare än så är de inte.

Väx upp. Gör om, gör rätt, på var sitt håll!

2009-06-17 @ 11:47:51
Postat av: Lisa

Medans du utgav dig för att va singel på helgon hela tiden. Om du var singel så antog jag att även jag var det. Och när jag var med K hade du sagt att vi bara skulle vara KK, sen när hör det till att man lovar en KK att va trogen?



Det underliga är ju att även Mia var rädd att hon hade fått klamydia i ett mail till dig strax efter att vi hade fått veta det. Och tillfället när jag fick det så hade du planerat att åka på semester med Mia, och det visste jag om, men till mig sa du att du skulle åka ensam.



Jag säger inte att det jag gjort har varit rätt. Men tycker att det finns en hel del förklaringar. Jag har velat kunna känna en trygghet med den jag är med, men hos dig har det inte funnits. Så fort Mia hört av sig och velat träffas så har du släppt allt annat, som när vi åkte hem från stugan (20 mil bort) efter bara en natt för att du dagen efter tydligen skulle åka till sthlm med Mia. Och hade jag inte kollat vad hon och andra skrev i gästboken på helgon så hade jag inte fått reda på att det var för att träffa henne du skulle åka.



Jag försökte prata med dig angående det du och Mia höll på med. Men det gick ju inte! Ni skulle fortsätta så. Och förra från april till oktober förra året så hälsade hon på dig varannan månad och det var alltid flera dagar och ibland var det en hel vecka hon var hos dig. Och då fick jag såklart inte komma dit!? Du har träffat henne betydligt mer än vad jag har träffat andra. Och hennes sms till dig med förslag om att åka och bo på hotell ihop, att hon vill komma till dig och gosa, pikar om hur lite kläder hon har på sig... DU som aldrig badar och vägrat bada när jag och ungarna velat att du också ska bada. Du åker iväg och badar med henne när hon är hos dig! Allt hon vill göra är bra idéer! Hade jag velat göra samma saker så hade det varit helt ointressant.



Sen berättade du typ i april att Mia inte ska komma till dig nå mer, för hennes pojkvän inte ville det. Du påstod att du har vetat det sen i höstas. Konstigt att du inte berättade det för mig tidigare när du vet hur dåligt jag mått.



Jag skulle kunna rabbla upp fler saker som jag tyckt varit helt sjukt med det ni gjort. Men tycker att det får räcka såhär nu!

2009-06-17 @ 13:30:48
URL: http://lisawikstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Män är grisar, eller kanske inte alla men vissa iallafall. Ganska uppenbart att den här killen bara vill ha nått att leka med när det passar honom. Att han har mage att bli arg när han själv är en otrogen hund. Jag skulle aldrig tåla att min pojkvän fick sexsms från sitt ex. Aldrig i helvete. Att göra det så öppet med att åka på semester med sitt ex är väl ett hån mot Lisa. Nä du Ola du tar inte skit men du fick iallfall klamydia och det är ju alltid något. Nej, den här killen verkar inte mycket att ha. Det finns fler där ute Lisa det är bara leta.



Lycklig med trogen pojkvän :-)

2009-06-18 @ 08:19:22
Postat av: Anonym

Allt de här är ju inget nytt. Hur många år har ni velat fram och tillbaka!? Vad säger att de skulle bli anorlunda? Ingenting så klart.

De finns folk som bryr sig om dig Lisa, och som sagt att de tror på dig och gärna står vid din sida.

Lägg ner all skit och börja om rejält. Ta stöd av de som vill dig väl och bryt med de andra.

Du har haft chansen tidigare och kan säkert få den igen, men inte så länge du håller kvar vid de du vet inte fungerar.

Någon ville inte vara de 3e hjulet vid dig och gjorde de ända rätta. Gör nu samma sak så har du ett bekymmer mindre. Ett stort bekymmer.

DU kan göra vad du vill med ditt liv. De gäller bara att börja om.

Stor kram och lycka till.

Trevlig midsommar!

2009-06-18 @ 12:37:41
Postat av: Lisa

Ja, kanske är det bäst att byta blogg så man slipper alla anonyma kommentarer. Ni har en hel del poäng, men det blir jävligt mycket bråk pga dem.

2009-06-18 @ 14:40:33
URL: http://lisawikstrom.blogg.se/
Postat av: ola

Ha ha ha .... Fan va kul du skrev



"gärna står vid din sida"



Ha ha ha !! När stod du sist ?



"Wana-ben"

2009-06-18 @ 15:19:38
Postat av: Lisa

Tog bort alla kommentarer. Bara tjafs som inte har med inlägget att göra iaf.

2009-06-18 @ 15:47:13
URL: http://lisawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0