plus

I mars jobbade jag så gott som heltid. Hittils i april har jag jobbat mer än heltid... Det känns som jag inte gör annat än att jobba. 7 dagar på raken, ledig en dag (i onsdags) sedan 4 dagar på raken, kan tänkas bli 5 för alla ska iväg på planeringsgrejer på måndag, men jag har inte blivit bokad på måndag, jag kanske slipper :) Men jag ska väl bara tacka och ta emot fast att jag inte mår bra när det blir så här mycket.  Och jag har då tackat ja till varje extra timme hittils, som igår när jag skulle sluta 16 så fick jag vara kvar till 18. Hade trott att jag skulle vara löedig, och Mathias fick ledig från sitt jobb också. SÅ vi trodde vi skulle kunna göra nånting. Men nä då, dagen innan fick man jobbförfrågan.. Så jag jobbade från 10 till 18. Inte mycket kvar av den dagen då. Å nästa vecka är det inte påsklov längre så då kommer Mathias jobba mycket mera, längre dagar osv.. Jag fattar inte grejen med att jobba nästan all tid man har. Ett jobb på ca 50-75% med fast schema skulle vara nånting så man kunde planera resten av tiden lite bättre.

Men jag ska vara glad.. var länge sedan jag var tvungen att vrida och vända på varje krona för att ha råd med räkningarna. Slipper panta burkar för att kunna köpa mjölk och sådär.

I onsdags var jag upp till arbetsförmedlingen och gjorde en ny handlingsplan. Hoppas på att dom ska starta en ny lastbilsutbildning till hösten. Jag har iaf jobbat ihop så att jag ska kunna få en ny a-kasseperiod så mycket saker är löst.. Ska bara få ordning på alla papper som ska in och sånt där.

Efter besöket på AF var jag in på Erikshjälpen och handlade secondhandgrejer. Två fotoramar, två T-shirts, en långärmad cardigan, ett par jeans och en jacka. För ca 150 kr, jag har använt den långärmade lite nu och gillar den skarpt :) Är lite trött på alla huvtröjor och liknande jag har. Känns lite fjortisaktigt. SÅ.. hmm min ekonomi funkar riktigt bra, jag går plus hela tiden :) Och kan lyxa till det med lite "nya" kläder på secondhand ;)

Nä, jag ska väl dra till jobbet nu då. Idag får jag iaf komma hem igen vid 20 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0