vad var det jag sa? fortsättning...

Idag blir 9e dagen i rad jag jobbar. Lillermor på jobbet kollade upp en del. >För dom som är fast anställda får då inte jobba så här länge i rad. Men tydligen får man som vikarie jobba i 11 dagar i rad, även om man helst inte ska göra det. Fast om man gör 11 dagar i rad ska man ha dublla veckovilan efteråt, alltså 72 timmar istället för 36.. Enligt hur dom hade förklarat för henne dårå. Men jag tackade hur som helst ja till bara 4 timmar idag, Hade kunnat ta 4 till i eftermiddag, men avböjde dem. Tanken är att jobba 9:30 till 13:30.. Sedan ska jag se i Västerby om mina sommardäck är klara :) Sedan drar jag till Hea och ser om jag kan byta däck och rida. Red Krista igår också. Avböjde även igår att jobba hela eftermiddagen, tyckte att drygt 25 timmar på jobbet fick vara tillräckligt. Behövde komma ut i friska luften kände jag. Alltså mer ordentligt än en sölig promenad till ICA med nån av dom boende.

Nä, jag ska ge mig ut en vända med Lajka och käka lite frukost här. Ska försöka låta bli att slösa bort all tid vid datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0