Kättbo

Annars rör sig mina tankar mest i Kättbo nu. Längtar dit! Så pass mycket att jag nästan tänker åka upp redan nu i slutet av veckan. Ska höra lite med Lillan hur hon hade tänk lite? Hon ville eventuellt sova där nån natt eftersom hon ändå ska vara i Mora och jobba och att köra 4 mil istället för hela vägen från Hedemora till Mora skulle bli så mycket skönare. Och för min del är det bara trevligt med lite sällskap, särskilt när mörkret kommer.

Annars ska vi iaf upp nästa helg, den riktiga vasaloppshelgen. Mathias ska med och det verkar som att Stefan också följer med och Lillan då som ändå ska vara i Mora. Jag har även frågat syrran och hon lät inte helt omöjlig, sen får vi se om hon kan lura med sig Micke också :) Kul länge sedan vi var så många som 6 pers där. Haha! Vi måste fanimej spela bluffstopp då! Det var alltid kul när vi var mindre, och min farbror genomskådade man så enkelt, haha, men så är han lite som han är också. Och farsan brukar försöka göra av med typ 3 kort åt gången och har säkert lyckats många gånger också. Borde leta på nåt mer sällskapsspel att ha där. Vi har spelat mycket frågesportsspel sedan jag träffade Mathias. Och gör man nånting sånt är det ju enklare och trevligare att vara på fest och vara nykter. Vi har ju en vit månad i februari, fast eftersom jag tjuvstartade med sista helgen i januari så kanske jag hittar på nåt med dricka i helgen.. Vi får se.

Men vi ska även hinna besöka öltältet under vasaloppshelgen.. Så jag kanske väntar tills dess. Mathias skulle få vara ledig på fredagen eftersom han har jobbat så mycket mera senaste tiden än han egentligen ska. Perfekt, då kan vi åka torsdag kväll eller tidiigt på fredagen så man hinner elda och få värme i stugan.

Mitt stora problem nu är ett dåligt batteri i bilen.. IGEN! Försöker ladda det just nu och om det funkar så kan man iaf ha laddaren med sig till stugan så kanske man tar sig hem också, om det inte blir allt för kallt. Annars får jag nog kosta på mig ett annat batteri, trök.. Jag skulle ha köpt Dans bil, den verkade snäll och pålitlig.

Drömde en massa i morse. Tror jag var och handlade på IKEA eller nåt liknande. Köpte en jätte stor fågelmatsgrej, ni vet en sån man sätter i trädgården, bara att den här var typ en meter lång och en halvmeter på bredden. SKit samma, den stora grejen var att jag ville köpa en snöskovel och farsan tyckte att det var onödigt. Vi argumenterade fram och tillbaka och till slut blev jag så arg och sade att jag faktiskt var vuxen och visst fick köpa en snöskovel om jag ville det!! Så det så! Och 420 kr är ganska bra pris för en stor och rejäl snöskovel! Haha, jag antar att drömmen egentligen handlade om nånting annat.. Men det var lite roligt. Och farsans argument att den skulle vara jobbig att ställa undan i ladan på sommaren.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0