mycket fritid

Igår kväll hoppade jag med Surprice. Skönt att rida han, man kan känna sig helt trygg, inga konstigheter på hindren liksom. Fast han försökte springa till dom andra(efter hindret) när vi skulle hoppa på volten en och en, lite ponnygrejer som han kan skrämma dom mindre med. Jag blev mest bara förvånad och fick vara lite mer bestämd och då gick det bra :)

Ikväll blir det dressyr i den sena gruppen igen. Om man blev rik nån gång skulle man kosta på sig dubbla ridlektioner varje vecka alltså. Det är ju så roligt! Kanske var bra att man var sjuk i 4 veckor förra terminen :)

Jag ska försöka hitta på nån mat att göra snart. Mathias skulle sluta hyfsat tidigt så vi kunde käka ihop. Men jag vet inte vad jag vill göra för nåt. Gjorde lasagne som blev riktigt bra i måndags. Jag kan ju få till god mat när jag orkar bry mig :)

Kanske hinner man ta en liten ridtur med Krista ikväll innan lektionen också. Vi var ute och red igår så vi måste inte idag. Var massa hästar ute igår, vi mötte 3 olika. En tjej höll på och galopperade över bommar mitt på vägen vid Ulf T i Lerviken. SÅ Krista fick trava över bommarna. Jag tror hon byggde upp ett hinder när vi red bortåt, hade Krista haft broddar hade jag tagit samma väg tillbaka och hoppat, men nu är hon oskodd så jag är rädd att hon skulle halka i landningen.

Oj vad mycket häst det blev. Men vadå? Jag har nästan inte jobbat nåt alls på senaste tiden så det händer inte så mycket i mitt liv. Mathias träffade jag lite snabbt när jag och Lajka gick morgonpromenad vid strax före 12 idag.. Han och en massa barn var och åkte skridskor vid Wasahallen. Hade jag varit med i huvudet igår kväll när vi gick hem till mig så skulle jag tagit med mina skridskor från honom. Jag vill ju också åka.. men jag vill ha bra skridskor.

Kan inte nån komma hit och dammsuga? Jag hittar bitar av rödlökskal i hela lägenheten! Katterna hade kommit in i skafferiet en dag och släpat ut påsen som rödlöken har varit i och en var kvar.. hittade den på golvet med en massa bitmärken i!! Mums vilken äcklig leksak!

Just ja? Jag tror det var i morgon Stiko Per spelar på café kaos eller vad det heter på Cozmoz, hade tänkt se det. Kostade typ en tjuga eller nåt att gå in :) Nån som vill med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0