Hästar

Saknar hästar och ridning.. Inte ridit på snart 3 veckor. Krista har haft lite problem i en hov så hon har varit oskodd och fått vila. Men vi har såna där skor man kan ta på och av som erik skruvat i brodd i så jag ska nog försöka komma ut och rida någon dag!? Det lär ju vara riktigt bra underlag på många vägar nu med all snö som kommit.

Har suttit här i kväll på jobbet och kollat på hästannonser, och blir ju då och då så sugen på att skaffa en nordis eller liknande. Men jag är medveten om att bara för att en häst är söt behöver den inte vara bra att rida m.m. Haha, lätt att bli kär i ett foto liksom. Sen har vi ju Krista och Vega där hemma och en äst som Krista som man har haft i 15 år känner så väl och vet hur hon funkar... det är nåt särskilt. Svårt att fatta att hon är 20 år, hon beter sig då inte som det. Erik plogade gården med henne för någon dag sedan, det hade hon gillat iaf :) Bra att hon kan göra lite nytta iaf.

Borde sova nu, har precis fått den sista gubben i säng här. Ska till Gävle på hockey i morgon så jag behöver vara hyfsat utvilad. Alltså, seriöst jag följer med på hockey!? Men vem vet det kanske är roligt? Men jag hade följt med om jag hade fått betala biljetten själv, kostade 230 eller nåt per biljett och jag tror Mathias bjuder oss alla.. 4 pers. Dyrt!

Är ledig på tisdag, då ska jag ägna mig åt hästar iaf! Det är på tiden. Slö och förslappad och fet har jag gått och blitt.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0