Simma i snö

Traderapaketet som jag hämtade på ICa var jeansen så jag klarade av att bära hem allt :) Bra jeans som jag får plats med långkalsonger under :) Kan man se ut som folk utan att frysa ihjäl.

Igår var jag och Sandra ute och red Krista och Vega. Är förvånad över hur pass bra det funkar att rida helt oskott :) Men jag gillar att dom kan gå barfota, det borde vara bra för hovarna att vila från sömmar och skit. Vi red i djupdalarna och rejsade tokfort upp för stora backlen där nere. Var nästan så att Krista inte hängde med när Vega och Sandra drog iväg upp för backen, det som var bra var att hon inte hade tid att bocka iaf :) Sedan red vi vändan så vi kom över åkervägen till byn Klacken, där hade det drivit igen snö så det var riktigt djupt!! Sen när man trodde att det värsta var över blev det ännu djupare!! Krista tänkte sluta gå och tog sig knappt fram där, Vega grävde med frambenen och försökte sedan hoppa framåt över snön, såg ut som hon hade lite smått panik, men Sandra sa att hon inte kändes så iaf. Haha! Har aldrig sett så jävla djup snö alltså! Tappade båda frambensreflexerna som bara satt med kardborre, men hade ingen lust att hoppa av och ta med dom när snön skulle räcka långt över stövlarna jag hade på mig. Skulle tro att snön på djupaste stället skulle vara upp till röven på mig.

Idag har jag och Sandra varit i Borlänge. Jag gick först och klippte mig sen var vi till rosa huset, ÖB och dollarstore. Å så käkade jag på max innan vi åkte hem och Sandra åt det jag inte orkade äta upp :) Jag har skaffat en större kattlåda, men fick såklart inte med mig nån ny kattsand så jag lär köpa mer sån innan jag kan inviga den nya lådan.

Nu ska jag titta på kniven mot strupen eftersom det skulle vara från trapper i Avesta där jag käkat många gånger med Ola och dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0