Trögt

Jahapp, en seg dag idag alltså. Mathias gick upp vid 6-6.30 i morse och gick hem till sig, förkyld och sjukskrev sig från jobbet. Jag somnade om och sov till 11. Gick upp och satte mig vid datorn och blev kvar där till närmare 14. Handlade lite bröd och sånt på hemköp och gick till Mathias som sade i morse att jag kunde komma hem till han och väcka han när jag gick upp. Öhm det har inte gått så bra att väcka han. Han ligger på soffan och är nästan helt borta, helt blek, var tvungen att kolla om han andades nyss när jag var in till han.

Sen ringde Susanne från ridklubben och berättade att vår ridlektion är inställd. Dom har problem med lyset i ridhuset och hon sa att pga olycksrisken så ställde dom in lektionen tills belysningen funkade riktigt. Vad bortskämda dom blivit! Skulle tro att belysningen på ridbanan funkar och att med fluffiga fina snön som är skulle det funka bra att rida ute, bara att ringa alla och be dem klä sig ordentligt. Men men, det känns ok att inte rida idag, har träningsvärk från ridturen igår. Är så grymt förslappad och otränad efter förkylningen i början på vintern och problem med... öhm svampinfektioner.. Sånt man kanske inte snackar om, men jag är ju inte så blyg av mig egentligen.

Ska gå ner till ICA och hämta paket snart.. Tradera är kul och farligt. Antingen är det ett par jeans eller ett hästtäcke. Blir klumigt att bära på om det är täcket, men eftersom jag inte ska och rida så tänker jag inte kallstarta min stackars bil. Motorvärmaren är trasig:( Men bilen är iaf lagad och besiktad nu!! Jag kör helt lagligt och jag kan växla med bara en hand nu!!!! Så underbart :D

Så, nä ska man ta en promenad och gå en omväg till Ica och kolla vad det kan vara för skoj som väntar där?

Vill jobba mera.. Men det verkar inte plinga in nånting nu. Har kanske bara jobbat 40 timmar i januari, jag behöver ju 80! Dessutom har det kommit en kallelse om utbildning på yrkesakademin så jag mailade min AF-gubbe och berättade och frågade om jag får gå eller inte.. Han är ju omöjlig att få tag i på telefon. Sen ringde jag försäkringskassan men dom hörde mig inte och lade på! Skitmobil jag har!! Börjar bli dags att skaffa en annan, men hur kunde Susanne öra mig då? Konstigt det dära. Kanske är lata telfonister på försäkringskassan som inte vill höra kunderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0