Grejar massor

Grejar i stugan. Ska fixa sängen på vinden så den blir såååå mysig, dubbla madrasser har jag börjat med. TVn har jag kånkat upp så pass att armarna känns ganska möra nu. Se om jag kan få upp madrassbäddsoffan om den inte är för otymplig att bära på en person. Tvåsittssoffan orkar jag inte kånka upp själv så den får väl bli kvar nere. Om ingen bärhjälp skulle dyka upp... Troligtvis blir den kvar nere alltså. Har även planterat hallonplantor som jag stal hos mamma, bara några stycken denna gång.. Efter det lagade och spikade jag så att jag kunde få upp hängrännan igen. Regna nu då!! Så jag slipper bära vatten från brunnen för att vattna mina odlingar.

SKa plocka ihop lite sängkläder som passar bra ihop att bädda dubbelsängen med. Har dåligt med matchande lakan men dom syns ju bara när det är obäddat. Får bli ett blått och ett typ mintgrönt lakan, haha. Ganska shysst att jag fick udda och överblivna sängkläder från Olas brorsa förut, dom kanske kommer till användning här så småningom :)

Fan, jag trivs här alltså. Jävla skit att man ska jobba mycket i sommar. Någorlunda lugnt i juni.. Men juli och augusti ska jag jobba heltid och några dagar i september. Och tiderna jag ska jobba är jag beviken över också. Antingen börjar jag 7:30 och jobbar till 19 eller 21 eller så börjar jag 9:30 och slutar 19 eller 21. När ska man hinna med Krista!? Schemat måste vara anpassat för någon som inte har något annat liv än jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0