Husvagn

Vet inte om jag skrev förut när jag fick hem papper på att husvagnen äntligen var min? Hur som helst är den min nu.

Mathias och jag hämtade den igår. Min bil nästan kokade på vägen till hea. Så vi använde mammas bil vid besiktningen. Men hur som helst så kollade vi belysningen igår och idag. Tror det var dåligt eftersom den inte använts på länge så lite pill så att kontakten fick kontakt så fick vi igång lysena!!!!! Superbra! Eller Mathias gjorde det mesta jag var mest bara med.

Så idag besiktade vi den och det enda dom anmärkte på var att höger hade dåligt däckmönster!! Behövde inte komma tillbaka och kolla det men skulle byta. Så vi letade lite på Hea och hittade ett par som vi tror ska passa :) Då blir det ingen kostad mer än att få dem på fälgarna och ditsatta på vagnen. Tänkte ringa firman i Västerby.. eller ska ringa igen, det var upptaget nyss.

Tyvärr var kylskåpet urplockat när jag fick den förra sommaren och ingen gasoltub var med så besiktningen kunde ju inte kolla sånt. Så näta projekt kanske blir gasol och kylskåp så man får det riktigt lyxigt!! 

Behöver få ordning på min bil lite mer. NU går den utan att koka när den är ensam, men det blev för jobbigt att dra. Den fick bytt termostathus när vi var i Norrland. Resan upp gick bra på natten, men efter sömnen efter vägen så var det soligt och varmt och vi blev tvungna att köra med värmen på för att inte bilen skulle koka!! Så fast fläkten gick var det inte okej. NU när kylvattnet cirkulerar borde det gå bra. Jag fattar inte, men kanske om man kopplar tillbaka den så kanske den går som den ska. Felet var nog inte själva fläkten utan termostaten eller nåt annat i termostathuset.. Är ju tråkigt att behöva låna mammas bil om man ska ut med husvagnen. Men det får funka så länge.

Nu i veckan är det peace and love. Tyvärr har jag ingen husvagnsplats där. Jag fick hem papperna på den för sent för att hinna få en plats. Alltså blir det inte husvagnsresa nu iaf.


Nu så. På torsdag är den välkommen till Västerby för däckbyte.

husvagn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0