Köpa bil

Var och kollade på bilar igår. Hittade några jag gillade.. Men det var dåligt utbud tycker jag. Hur som helst den jag fasnade för var en peugeot 306, silverfärgad, kombi. Enda felet igår var att sätet inte gick att få fram tillräckligt för lilla Lisa. Men han lovade att kolla det idag så nuhar jag ringt och det låg en 10 krona i skenan där sätet skjuts fram och tillbaka, så det var enkelt fixat. Jag frågade lite om när kamremmen var bytt sist och den var bytt vid 12789 mil och nu har den gått 16000 nånting, så det får väl duga. Vinterdäcken som låg bak i den var lite fula så jag nämnde det och han skulle fixa fram några bättre iaf. Så... Nu i eftermiddag ska jag väl åka och köpa den var min plan. Han sade att några från Falun varit och tittat på den idag... men det var säkert bara ljug. I mitt horoskop i Södran idag stod det att jag inte skulle göra några stora ekonomiska grejer idag och att någon var oärlig!! Så skiter sig allt med bilen sedan så lär jag börja tro på horoskop.

Hade varit så jäkla bra om jag kunde pruta ner den några tusenlappar till. För nu när jag köper den så kommer jag ha bara 2 tusen kvar att leva på till nästa lön kommer och iofs så jobbade jag ganska mycket i maj så jag borde klara mig när räkningarna kommer och även kunna leva, men det blir tajt, tajt som fan och i juni jobbar jag inte mycket alls så då blir det tajt även månaden efter. Undra om jag kan försöka få ner den en tusenlapp eller två till? Det borde ju vara värt ett försök iaf.

Undrar om jag ska leta och skicka med några vinterdäck?

Hur funkar det med försäkringar? Fan jag har inte ens kollat upp om det blir dyrare att ha denna bil? Och skatten då? Fan jag har glömt att kolla upp allt möjligt ju! Tänk om bilen är värsta dyr att äga?

Kanske ska kolla upp lite sånt också innan jag bestämmer mig helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0