lingon

Varit på ridlektion idag. Jag red Surprice, dressyr för Susanne iställer för Pernilla som vi brukar ha. Först lite skänkelvikningar för att sedan rida öppna på medellinjen, varannan varv till vänster och varannan varv till höger. Det gick riktigt bra. När vi travade av efteråt på volterna gick han superfint, även i öppnorna gick han riktigt fint större delen av tiden :-)

Nu har dom kommit på vad det är hästarna har där, ringorm. Så nu måste jag hålla isär vilka ridkläder jag haft där och vilka jag har till våra hästar. Så nu åkte allt i tvätten och jag tänker inte bara ha ridstävlarna som jag inte haft på klubben på länge när jag är hemma. Skorna och det jag hade idag får stå kvar hos Mathias och bara användas till ridklubben. Undrar om hjälmen och kan smitta? Har bara en egen ridhjälm ju. Kanske dags att skaffa en ny? Har nog haft den här i nästan 10 år skulle jag tippa på. Den bästa!! Som gjord för mitt huvud i passformen, sen att det kanske inte är så inne med potta skiter jag i!

Efter stallet var jag in på Willys och handlade lite, grönsaker, massa olika drickbara saker, och chips. Dricka och chips som jag alltid är sugen på efter ridlektionerna. Mötte Christer utanför och sade Hej, han såg mig inte. Har nog inte sett honom sedan tiden då Daniel dog. Hörde nåt rykte om att han hade börjat dricka igen för några år sedan, men nu såg han då städad ut, fortfarande halt. Han opererade ju knäet, men det blev väl aldrig bra. Minns när vi plockade lingon och han kröp runt där i lingonriset för hans knän fixade inte att stå på huk som vi andra gjorde. Minnen väcks...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0