mammas grannhus

Grannhuset till mamma på Hea har varit till salu väldigt länge nu. Vi trodde det blivit sålt nyligen för det var lite rörelse där. Men nä då, dom har bytt mäklare och sänkt priset till 595 000 kr. Det låg ute för 650 000 innan, men det var sänkt rejält redan då. Undrar varför det inte blir sålt? Jag har funderat på om avloppet var sådär dåligt som det var hos oss innan det blev fixat, att man fick pumpa ur det varannan vecka eller nåt, men det står att det är renoverat 2003 så det borde funka ju. Typ hela byn hade problem med avloppen och pumpade ut skiten på åkrarna förut, inte så särskilt mysigt och dessutom olagligt tror jag.

Men seriöst, jag skulle inte ha något emot att flytta in där. Men att bo granne med mamma skulle kännas lite underligt, men praktiskt iofs, får toknära till hästarna. Och cykelavstånd till närmsta affär så som jag vill ha det. Vill bo på landet men kunna cykla till stan om man känner för det. Dessutom har dom ju byggt en ny cykelväg så man slipper korsa riksvägen för att komma ut dit.

HUset ligger iofs lite närmare riksvägen och järnvägen än vad mammas hus gör, men det är ju en vanesak det där med att tågen dundrar förbi.

Så kan nån berätta vad grejen är som gör att det inte blir sålt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0