direkt

Direkt får man obehagskänslor.
Bara jag fick smset med förfrågan om att jobba 5 pass i helgen. fre 08:00 till lördag 10:00, sön 9:00-21:00.
Man börjar undra vilka som jobbar och allt sånt där. Hoppas att de ordinarie är sjuka allihopa så vet jag att man får jobba med bra folk. Nog för att en del av de ordinarie är okej, men det är så mycket skitsnack och negativitet. Hoppas det är en helg med mest karlar som jobbar i så fall, dom är okej.

Vet inte hur man ska skriva i kassakorten när man har en dag där man jobbar 19 timmar? Ska man fylla i på andra dagar och på så sätt minska antalet dagar man gör slut på? Jag vill ju inte göra slut på alla deltidsdagarna på en gång, räcker med att jag jobbade en dag förra veckan så att resten av den veckan dras det på deltidsdagarna. Jag räknade lite halvdant och jag tror att jag jobbar 32 timmar den här helgen, så egentligen borde jag kunna tacka nej till a-kassa hela veckan utan att jag blir utfattig av det. Åh, vad krångligt det här är. Vet ju inte vad man får och inte får göra.

På fredag skulle jag ha varit med på guitarherocup på café Paris. Tacobuffé och spela för 150 kr, synd att jag missar det. På lördag ska det ätas surströmming, och det kan jag iaf vara med på, och jag hoppas att det inte blir så sent. Tror jag även tänker vara nykter, vet inte vart vi ska vara än iofs. Är vi här kan man ju ta en öl, man behöver ju inte bilen för att ta sig hem med liksom.

I morgon kväll ska jag och Mathias på kurs, hanledarkurs så att han kan få börja övningsköra med mig :) Tänk vad bra det hade varit om han fick det i somras när vi körde till hans mamma drygt 90 mil norrut. Nog för att handledaren ska vara med och sådär, men lite skönt att bytas av ändå. Nästa sommar hoppas jag att han har körkort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0