Dröm

Drömde på sätt och vis om Daniel i natt. Jag tror aldrig jag träffade honom, men vi hade iaf telefonkontakt. Vi skulle göra en sista "stöt" typ. Han var skyldig killen han brukade köpa av, och eftersom jag vet hur hemsk han kunde vara så var vi tvungna att fixa en bil åt honom. Så av någon anledning var det jag , Johnny och Ronny(fast ibland var han Niklas) som skulle göra detta. Och jag hade lovat att jag kunde fixa nycklar till en bil som vi kunde stjäla, det var bara det att jag inte visste om min syster hade lämnat nyckeln till polisen eller om det hängde på Hea. Jag vimsade omkring, bland en massa ungdomar som drack, nere vid Lappens och försökte ringa till Hea. Jag kunde inte slå rätt nr. Dessutom kom jag på efter ett tag att man inte kunde ringa med en hemtelefon där nere, särskilt inte då jag bara hade laddardelen och ingen lur. Så jag skulle gå hem till mig och efter vägen började min mobil att ringa, jag var helt hundra på att det var Daniel som ringde och ville veta hur det gick. Men när jag svarade så var det Saras(i Mora) mamma som ringde och ville ha råd av mig. EFtersom Sara hade dumpat Johan, så hade av någon anledning Saras lillebror och Johans bror blivit osams när dom spelade fotboll och nu låg Saras bror, som var 25 år bara på sängen och grät för det. Och då ringde alltså deras mamma mig för att be om råd hur hon skulle göra?

Ring signalen var "ett enskilt rum på sabbatsberg" med John Holm. Jag var helt hundra på att jag hade haft den som ringsignal på Daniel, så det var därför jag trodde att det var han som ringde. Ganska passande... Texten börjar "I natt svävar änglar vid din sängkant och snart så knackar någon på din dörr".. osv
Kanske var det en ängel i mitt rum när jag sov?

Jag hade planerat att Niklas och Johnny skulle få själa bilen eftersom jag hade fixat nycklarna och snubben som ägde den kunde känna igen mig. Däremot skulle vi åka runt med min bil innan och kolla så det inte åkte runt poliser eller securitasvakter i närheten. Och jag hade planerat vad jag skulle säga i förhör, eftersom dom skulle veta att jag varit ute då. Och skulle få lov att vittna.. Jag skulle säga att ja det kan hända att jag mött en sån bil. Men typ hälften av alla bilar man möter är ju mörkare volvo. Så då skulle dom fatta att jag inte hade med bilstölden att göra.


Jag blev iaf besviken när jag vaknade.. eftersom Daniel levde i drömmen. Vi hade ju pratat. 
Jag saknar honom så jävla mycket ibland. 


Kommentarer
Postat av: Emma

Smått sjukt hur man kan drömma ibland..Man blir full i skratt när man läser din text, trots att den egentligen är ganska tragisk.



Klart du saknar honom, så gör jag med mormor när jag drömmer om henne på nätterna!



Sköt om dej! /Emma

2010-10-05 @ 20:29:09
URL: http://skonahjordis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0