förkyld

Är hemma och är sjuk.
Tänker för mycket.
Det är jobbigt.
Har svårt att glömma.
Gamla saker som ligger och maler i min hjärna.

Sista jobbhelgen på schema och jag går och blir sjuk. Kanske hade jag fixat att vara där, men ska jag smitta alla andra dårå? Alvedonen tog bort febern och mensvärken men huvudvärk och temperaturen på mig känns ändå.

Råkade köpa en sadel på tradera för ett tag sedan. Hämtade ut den igår. Åkte till Hea och provade den på Krista. Den låg så pass okej att den dög att ta en provridtur med. Men den har nog varit med länge och skulle behöva stoppas om, undrar vad det kostar och om det är värt det. En gammal stubben(hur gör man tyskt u?).. Den kändes okej att rida i och stå i fältsits och sånt. Vi gick till rakbanan och testade både trava och galoppera med den. Sen att jumpabyxor och jumpaskor inte är bästa ridkläder gör ju bara att den egentligen var ännu bättre att rida i. Inte världens skönaste sits men bättre än den jag får skavsår av iaf. Hoppas att mamma kan fråga Irene om hon kan kolla på den åt mig. Sedan kanske man skulle ha frågat nån som kan lite mer än mig själv. Sadlar är svåra grejer alltså.

Har bjudit hit Sandra på film och glass ikväll. Även hon är skröplig, men behövde bara vara på sitt jobb och gå igenom det hon ska göra nästa vecka lite snabbt. Mathias åker till sthlm med några från jobbet och nån från fotbollslaget och kollar på fotboll, Sverige-Ungern. Kanske skulle man kolla matchen på TV för att se om man ser dom i publiken? NÄ skulle inte tro att jag kollar på fotboll frivilligt när får ha matken över TV-dosan!!!! Mohaha!!

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Hej! Låten heter: Kom hit och lyssna på tystnaden. Den är gjord och producerad av Patrik Nordqvist. Det är han och hans kompisar som har "lekt" och spelat in bland annat den här skivan. =) Hoppas du gillade den!

2010-09-07 @ 13:55:24
URL: http://brod.blogplatsen.se
Postat av: Lisa

Ja, när puckvägen 5 kom så kopplade min hjärna lite mer så jag googlade det och hittade att det var han. Haha, den skivan har legat där i 2 år sedan jag fick den av han när vi i Stefan Sundström-sällskapet hade årsmöte.

2010-09-07 @ 14:35:28
URL: http://lisawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0