gardiner

Jag drar mig för att gå hem till mig och sy gardiner.. eller jag ska kapa an långa gardiner och försöka få till det dubbla antalet av dom jag har :) Men jag har aldrig sytt gardiner. Och jag vet inte ens om mitt strykjärn fungerar, så man kan stryka fållen liksom. Och usch, syslöjdsfröken drar fingrarna på tyget så hela jag ryser av blotta tanken!! Obehagligt. Lika obehagligt som folk som slickar och tuggar på en tom glasspinne!

Nä jag tror jag tar mig hem till mig och ger mig på gardinerna, hade varit bra att få dom klara om jag och Lillan skulle åka upp till stugan imorrn. Hon skulle jobba i Mora torsdag och fredag och behövde boende. Perfekt, då kan jag vara där uppe och hon kommer dit när hon jobbat klart och så behöver inte kvällen bli så mörk och farlig som när man är ensam :D

Funderar även på att köpa lite vårlökar och sätta. Men jag antar att får,getter och kor mumsar på tulpaner.. Så nercisser kanske då? Påskliljor om vi ska ta det på vanlig svenska. Dom gillar iaf inte rådjuren och rådjur borde väl ha samma smak som lantbruksdjur? Jag ska väl inte behöva ha stängsel för några små blommor också. Hade varit så fint med lite vårblommor ner mot dasset..

Är så sugen på annan bil.. Fast skodan går ju och den tuffade till stugan, Gävle och Stockholm förra veckan.

Jag och Sandra var ner till sthlm i söndags. Blev sthlm istället för innebandy. Vi var till en frissa som hade s.k. modell call och Sandra ska vara med på nån stor mässa dom ska ha i oktober. Det var egentligen jag som ville vara med, men jag hade för kort hår för det dom hade tänkt sig den här gången. Jag är lite orolig för att dom ska få Sandra att se helt knäpp ut. För hon som skulle klippa och fixa henne sa att hon hade kollat runt lite och var inspirerad av skinheadtjejer, jag hoppas att hon inte blivit allt för inspirerad av det för jag tror Sandra skulle se urfånig ut med sån frisyr. Jag tror dessutom att hon skulle backa ur alltihopa om det blir så som jag tänker mig. Haha, kort fast med lång känsla snackade hon om. Ja ja, ska iaf bli spännande.

Ridlektion ikväll, hoppas det går lika bra som sist!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0