idag

segade med dass, frukost och sånt idag. Gick ut på promenad med Lajka vid 12.30 och såg korna på ganska nära håll. Typ sprang för att slippa möta dom. Alltså jag är inte rädd för kor, men en del av dom hatar hundar och vi blev anfallna för nåt år sedan eller dom var bara ute efter hundarna. Det vill vi inte testa igen tycker varken jag eller Lajka.

Så efter promenaden kom alla korna hit. Lajka fick vara inne och jag var ut på bron och pratade med två av om. Dom dricker vatten ur min regntunna och eftersom ja hade använt en del så hade dom svårt att nå vattnet. Så hinken me regnvatten som jag hade på bron ställde jag ner så stora kossan drack ur den. Hon verkade snäll mot mig iaf. Sen traskade dom ut på åkern till dom andra korna. Stängslet är trasig i ett hörn mot vår tomt, så jag vågade inte ha Lajka ute medans dom var här, i flera timmar. Så det blev att vara inne länge. Men jag bar in grillen i ladan, den som legat i bilen i flera veckor nu. Nästa sommar kan vi ha grillparty här. Jag, Lajka och katterna ör det är ju bara vi som brukar ta oss tid att åka hit.

Sen plockade jag fram och kopplade ihop en liten trädgårdsbelysning. Första lampan ville verkligen inte funka, men på 4e omkopplingförsöket kom även den igång. Såg dessutom att beskrivningen var fel på åtmintone ett ställe. Men nu står det fyra små lampor på rad ner mot dass. Egentligen kanske jag skulle köpa 4 stycken till så kan man lampor hela vägen ner. Men jag är nog ändå för mörkrädd för att gå ut ensam. Jag vet att det inte är nåt farligt där bara för att det är mörkt. Jag vet även att jag skulle kunna gå någrlunda lugnt och sansat när jag är ut.. Men inuti mig får jag typ panik, särskilt när jag ska ända mig om för att stänga dörren. Troligtvis lämnar jag den på vid gavel och har sån inre panik att det känns som jag ska explodera när jag går upp mot huset. Det är sjukt! Jag vet..

Gjorde upp eld i insatskaminen bara för att det är mysigt att ha elden igång. Det var 21 grader nyss, nu är det 22 och onödigt varmt och elden brinner för fullt ch kommer nog värma ett bra tag till.

Tandborsten letade jag aldrig på under dagen. Ska jag använda Mathias tandborste som haft nån enstaka gång? Ja jag tror nog det. OM inte min ligger på bron då, för dit ut tror jag att jag törs gå. Ska gå och kolla, hej svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0