städning

Igår röjde vi en hel del i Mathias lägenhet. Det blev dammsuget också. Så idag har jag skurat toan och torkat alla golven. Fy fan vad skönt.. även om det ser stökigt ut fortfarande är det en stor skillnad.

Tidigare idag var jag även hemma hos mig och plockade lite och drog av golven där också.

Och på båda ställena spelades "5 dagar i augusti" Stefan Sundströms nya skiva! Med bra musik går det lättare att städa. Och så länge jag slipper dammsuga är jag nöjd.

Jag är fortfarande ganska förkyld. Hostig och snorig. Men igår red jag och Sandra en lugn tur och det funkade, så ikväll blir det ridlektion. Minn inte vad vi ska göra, kan vara teori t.o.m. Hade varit bra tajming med teori när man är lite skröpplig.

Har funderat på om jag ska åka till stugan i morgon. Jag har inget jobb alls inbokat nu och det är ändå en hyfsat fin årstid fortfarande. Men det är kvällarna.. det blir väldigt mörkt nu. Iofs så är det tillräckligt korta nätter så jag slipper kissa i byxorna. Men jag måste bestämma mig i förväg om jag ska vara uppe på vinden eller nere i stugan eftersom det bara finns en trapp upp på utsidan. Vinden har TV, och mysigt att vara på alla sätt, men nere finns mat och vatten. Det blir mycket att kånka upp och ner med. Nä, ge mig en motorsåg så sågan jag upp ett hål och ställer en stege eller fixar en sån där hiss som Dynamit-Harry har i nån av Jönssonligafilmerna :) Synd att jag inte är särskilt händig bara. Ge mig hantverkare som kan fixa det åt mig! Och så en elektriker som kan fixa bra belysning på gården så jag törs gå på dass även när det har blivit mörkt ute. Dom här planerna var riktigt realistiska ju :) Sånt som kan ordnas ganska enkelt om man bara vet vem som kan göra det.

Förresten ska jag nog skaffa en motorsåg iaf! Men jag håller mig till att fälla små träd i så fall bara och kapa upp ved :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0