Stugan

Hamnade i stugan idag. Stanade på ÖB i både Falun och Mora och kollade fter såna där solcellslampor man kan ha ute på tomten, ångrade att jag aldrig köpte såna när jag och Cattis var på ÖB i AVesta, dom kostade bara 19 kr styck så det hade varit värt att testa ju. Men tyvärr fanns dom varken i Falun eller Mora. Annonsvara som tagit slut :( Däremot gick det åt massa pengar ändå.

Var döhungrig när jag väl kom hit så ja skulle göra mat av den där kålrabbin som jag ade skalat och skivat upp redan igår. Min farmor har kärt mig hur man skulle göra och jag har gjort det förut. Men den här gången glömde jag att man skulle förvälla dom innan man panerade och steker dem, så det blev inget vidare. Typ panerad och stekt rå kålrabbi(typ kålrot fast med mildare smak sägs det). Men paneingen blev god iaf, så har jag något godare att panera vet jag att jag kan göra god panering :)

Kollade på ett ganska underhållande program på TV nyss, Peter Settman var programledare och det var om politik, fast roligt också.

NU visste jag inte vad jag skulle se, å jag valde kunskapskanalen och gubben i stugan sista halvtimmen. Tyst och lugn film. Undrar om jag hade orkat se hela? NU pumpar han i vatten i ett badkar, medans do även filmar en snigel som kryper fram. AHa, jag trodde det var vatten till sjur, men han värmer vatten också. Det blir utomhusbad. Ja på sommaren är det ju okej, men jag tror jag föredrar min lilla badbalja här. Han verkar ha samma standard som jag har i stugan alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0