träning

Vet inte hur många gånger nya Sundströmsplattan gått i högtalarna här idag. Den kom med posten idag. Shysst att slippa leta på den i nån butik, bara få den med posten på releasdagen :)

Har tvättat lite idag, ska egentligen tvätta imorrn hos Mathias, men jag tog det som var hemma hos mig plus en kasse med grejer från honom och tvättade hemma hos mig idag. Nån annan ockuperar torkrummet med fläkten hela dagen, men jag tjuvlånar maskinerna och torkrummet utan fläkt fast andra har bokat. Hoppas att ingen blir sur. Dom är ju ändå klara med maskinerna.

Har även planterat om en massa små plantor. Hmm nu minns jag inte vad dom heter, men jag köpte en färdig sån planta i sommar som jag satte i stugan. Så jag vet iaf hur dom helst ska se ut nästa sommar.

kantarellerHittade kantareller när jag red Krista. Lajka sprang in i skogen på ett ställe och vi följde med och hittade värsta fina svampstället :)

Igår var det 3e ridlektionen å höstterminen. Jag fick rida Grey, min lilla favorit ponny. Har bara ridit dressyr på han förut, men han verkade gilla att hoppa också, fy fan vad jag gillar att rida den ponnyn. Förra gången red jag Svartis och ska få han han sen när vi ska ha dressyr igen, vet att han kan gå bra och har gått bra förut med mig, men jag fick inte till det sist. Även han är ponny (arab)... Var bara första gången jag fick rida storhäst, då red jag Grace och hon är väl en av dom trevligaste av storhästarna som ja ridit. Men jag gillar att rida ponny hur som helst, fast jag tycker att jag är lite i största laget ibland. Har ju passerat 60 kg som jag inte skulle göra. Men förhoppningsvis kommer jag under det igen.
Grey

Har börjat träna lite mer Söndagarna är det innebandy, tisdagarna är det ridlektion, sedan ska jag simma varje torsdag eller fredag(började med en gång på 500 meter, och gång 2 gång på 1 km). Det där är väl en bra grund, plus att Krista ska ridas flera gånger i veckan och att Lajka gärna promenerar mer. Jag har även funderat på att börja orientera.. det skulle i så fall bli på onsdagarna. Men hinnar jag verkligen en till grej? Ja nu när det är dåligt med jobb skulle det inte vara något problem.
 
SNart kommer Mathias hit. Jag har kokat ris, ska väl steka lite fiskpinnar strax. Sedan tror jag att jag faktiskt får med han ut och rida i eftermiddag. Vi hade ju en liten deal angånde det här med innebandyn, och det var att om jag spelar innebandy med dom en gång i veckan så skulle han följa med och rida en gång i veckan. När vi bestämde det hade han druckit. Han ångrar nog att han gick med på det. Men hittils har han ridit en gång bara och jag har spelat innebandy 3 gånger, han har bara spelat innebandy 2 gånger, tydligen går fotbollsmatcher före, ja kanske får börja tävla om ja vill slippa innebandyn. Men nä innebandyn är kul och dom flesta tar det ganska lugnt med mig eftersom jag är tjej. Men några svidande bollar har jag stått ivägen för. SIst fick jag en i ansiktet, inte så skoj. Kanske blr jag av med min bollskräck eller så förvärras den.

Ursäktar alla eventuella stavfel. Jag kan stava, men är slarvig när jag skriver på bärbara datorn. Missar lätt bokstäver.

Matlagningsdags. Jag svälter ihjäl. En av Sandras morötter räcker inte till frukost. Men så gott med egenodlade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0