Jobbintervju

Nästan väckt av telefonen idag. Jag var vaken, men hade inte gått upp. En kille som vill träffa mig och var i närheten. Så nu har jag varit på parkeringen vid OK på jobbintervju. Delicato, leverera såna grejer runt om i Dalarna plus Sandviken. Det lät väldigt intressant tycker jag! Och det är på hemmaplan, så som jag helst vill ha det. 

Det jobbiga i situationen är att jag igår fick jobberbjudande i Norge. Köra mejerivaror med utgångspunkt några mil söder om Oslo. Jag skulle meddela idag om jag skulle tacka ja eller inte.

Så hur gör man då? Tackar man ja för att sedan backa ur om jag skulle få det här jobbet hemma? Då är man ju en jävla fis som backar ur det där med Norge? Eller är det så folk gör? För om det inte skulle bli nåt här hemma får man stå där och känna sig dum om man har nekat Norge... Ah!!

Argument som att tjäna pengar i Norge håller inte för bara jag får en lön så är jag nöjd. Tror dessutom att man inte tjänar så grymt mycket när man jobbar som konsult för ett svenskt bolag i Norge, timlönen skulle ligga runt 150 Norska kronor. Jobbet hemma skulle lönen ligga på 22000 i månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0