Oslo

Jahapp. Pratade i telefon med en som hade lite jobbförslag i Oslo. Och jag sade ju det att det är ju intressantare än att åka till Bergen som är så pass mycket längre bort.

Det jag däremot inte sa är att jag fortfarande är ganska tveksam på det här med Norge. Allra helst vill jag ju ha jobb på hemmaplan, men jag kommer säkert ångra mig om jag sumpar chansen. Annat land, nya saker att lägga till meritlistan.. Erfarenhet inom lastbilskörningen. Jag vill ju inte fastna sopm timmis i vården, med 101,50 kr i timmen.

Ska åka till ridklubben på lektion snart. Farsan ringde och erbjöd sig vara hundvakt. Det var länge sedan han var det. Han opererade ju hjärtat och fick inte lyfta tyngre än 2 kg i varje arm, och när Lajka drar så är det ibland mycket mer än 2 kg.

Värma lite matrester så jag orkar ett hårt dressyrpass nu då :-)

ridning i vårväder.
Var ute och red i det fina vårvädret igår. Några längre galopper på fina vägar fick vi med och några skutt över små hinder. På alla utom det sista lyfte hon bara lite extra på benen i traven, det sista hoppade vi i galopp så det hoppade hon, och hamnade i korsgalopp så jag fick bryta av och fatta ny galopp. Vilka stjärnhoppare vi är :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0