Påsken

Påsken tillbringades mestadel i stugan. Vi åkte upp sent på torsdag kväll och hem på söndagen. Vi ställde fram vårgrejer och grävde landet lite större och satte två potatisar. Ska sätta några fler till helgen för vi åker troligen upp igen eftersom Lajka inte är så förtjust i smällare.

Grillpremier på grillen vi satte ihop. målade ägg.


En av dagarna gick vi en promenad på ca en timme och såg en massa spår från djur, mestadels älg, både spår och bajs över hela grusvägen där vi gick. Vi följde en väg jag aldrig gått på förut, den gick till en vändplan. PÅ vägen tillbaka så upptäckte Mathias ett spår vi aldrig sett förut!!! Björn!! Det var spännande. Nog för att jag vet att det brukar gå Björn där, men man har ju aldrig sett nån eller sett spår från dom själv. 
  Slajm, snart nya små grodor :) Fin utsikt efter en grusväg i närheten av stugan. Massor av älgspår.  Bamse

Vi cyklade en sväng senare samma dag och Lajka fick leka lite med Barras (grannens tax).

De flesta av vårlökarna jag satte i höstas är på väg upp. Massa påskliljor och tulpaner :) Till hösten vill jag även sätta lite krokus och kanske snödroppar? Älskar vårblommor.. älskar växter överhuvdtaget.

vårlökar på väg upp.


Från söndag till måndag sov vi på Hea och hade hand om djuren där för morsan var med Tommy på nån mässa hela helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0