bröllop och skansen

I lördags var Sara och Sebastians bröllop. Dom var så fina. Mitt i själva bröllopsakten kom det en helikopter och Isak blev helt till sig och ropade "En helikopter, titta pappa" och gav sig inte förns Sebastian hade tittat upp på den, haha. Vigseln ägde rum på Åsagårdarna, ett hembygdsmuseum med massa gamla timmerbyggnader och sådär, mysigt. Sedan for alla ner i dalen där vi fick gå tipspromenad först, sedan blev det middag, lekar och dans. En väldigt trevlig kväll. Strax efter tolv gav vi oss iväg till Arlanda med brudparet eftersom jag ställt upp som chaufför och låtit bli att dricka. Kändes faktiskt helt okej att inte dricka i sällskapet, de närmaste i familjen och några av vännerna har jag ju ändå kännt större delen av livet.

110813böllopbröllop

När vi hade lämnat av brudparet på Arlanda så åkte vi iväg och fixade mat mcdonalds var det enda som vi hittade öppet. Sedan bäddade vi i ordning bak i bilen och sov på en parkering.

Sov ganska länge i bilen, det hade ju hunnit bli väldigt sent innan vi fick sova. Sedan begav vi oss in mot Stockholm, hade inga direkta planer. Jag slängde iväg några sms och uppdaterade min status på facebook om att jag var i sthlm. Men fick varken svar på sms eller nåt skrivet på fejjan. Pratade med brorsan på telefon och han nämnde skansen. Så det blev skansen. Såg en massa djur och hann ta en hel del bilder innan mobilens batteri gav upp. Men nog tycker jag lite synd om djuren där, dom har inte stora ytor att röra sig på. Vargar och BJörnar som kan vandra flera mil om dagen i vilt tillstånd liksom. En av björnarna gick intill stängslet fram och tillbaka kanske 5 meter, såg ut som någon slags störning som även hästar kan få, tex vävning. De andra björnarna tog det lugnt 3 sov och en fjärde somnade nästan när vi var där.

Sälarna var fina och jag hade gärna hoppat ner och simmat med dom.

Innan vi kollade på alla djuren käkade vi på skansen och utanför där hade dom barnens allsång och när vi gick iväg var mamma mu och kråkan där.. Hade lite svårt att slita mig därifrån ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0