bostad

Letar bostad.. Ska iväg och kolla på en etta i eftermiddag.. 35 kvadrat, 3000 i hyra, bara 4 lägenheter i huset, tillgång till trädgård.. låter ganska okej ju. Lite närmare jobbet också om man tex få för sig att cykla, men så lär det inte bli i vinter.

Fast grejen är ju den att jag redan äger en etta ju, med hyra på 1900.. men där bor ju syrran. Jag skulle kanske vilja ha tillbaka den istället, men kan väl inte bara kicka ut henne? Borde det vara uppsägning på 3 månader då eller hur funkar det? Vi skrev ju aldrig nåt avtal, fast jag hade tänkt att vi skulle göra det.

Såg att Daniels gamla lägenhet i Säter var ledigockså.. Stor tvåa med hyra på 3500. Undrar hur det skulle kännas att bo där. Skulle det bli jobbigt eller skönt? Jag tror på nåt underligt vis att det skulle vara skönt, fixa det fint där och känna sig hemma på nåt underligt gammalt sätt, fast ändå nytt. Fast katterna.. riks 70 är farlig.

Sett två halvintressanta bostadsrätter annars. En tvåa i samma hus som min/syrrans etta. Å en tvåa med kokvrå typ, i samma hus som Svävarn bor i. Men det verkar aningen underligt att köpa en till bostadsrätt ju. Men hyrorna blir billigare än ettan där borta och egentligen är en tvåa bra mycket trevligare.

Åh!! Så jävla krångligt. Å hur ska jag lösa det för Lajka dom dagarna som jag verkligen inte hinner hem på rasten? Blir inte alls bra för henne, måste ha barnvakt till henne ju.

Vet inte alls vad jag vill egentligen.


Förresten, det är 3 yngel i akvariet nu :)

Kommentarer
Postat av: emma

ser att du leta lya, kolla om den där stugan jag bodde i på hea om den e ledig, då kan ju katterna gå lösa o du kan ha hunden lös på gårn. Ligger där KJ bygg bor. Billig hyra typ 2000 men dock ingen tvättmaskin!

2011-12-24 @ 22:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0