Insnöad

Jag tror att jag har snöat fast här. Eller iaf min bil. Den står pa grannen gård och igår när jag kom var det nog en dryg decimeter nysnö där. Idag hade det drivit på gården och kommit mer snö. SÅ bakom bilen var det minst 40 cm skulle jag tro. Och åtminstone 2 dm efter vägen ut till stora vägen. Jag tror inte att jag kommer ut där utan att fastna tusen gånger.

Har varit ute på promenad med Lajka. Den korta lilla rundan som i vanliga fall tar 10 min tog nog 45 min idag. Snödjupet varierade mellan strax ovanför knäna till grenen. Snacka om att det var drygt! Lajka simmade mer än gick, tror inte hon nådde ner till marken nånstans där det inte har varit plogat tidigare.

I snön i Kättboåsen.

Undrar vem som har hand om plogning på småvägarna här nu när ingen bor i grannhuset? Det är faktiskt två andra bofasta här. Det var bilspår till Christer som bor längre in på vägen där min bil står.. hoppas det blir plogat. Och tanten i lilla stugan har då en snöfri bil på gården, men inga spår från nån bil i snön och en grov snövall, hon kommer nog inte ut. Jag gick t.o.m. och funderade om hon låg död där, fast bilen var ju snöfri.. men det finns kupévärmare.

Undrar om traktorn som står vid min bil fungerar? Undrar om nyckeln finns där? Jag kunde ha plogat :-) Har faktiskt kört hjullastare och övat i två veckor nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0