läget

I onsdags skrev jag prov för E-kortet och fick godkänt. Men bara med en poängs marginal. Men som Tomas här sa "även stolpe in är ett mål" och det stämmer ju. Så nu är all teori förutom att man ska kunna funktionsbeskrivningen vid uppkörningen klar. Nästa vecka och veckan efter det är det hjullastarkurs så då kommer vi vara fullt upptagna med det tror jag. Sen så är det några veckor kvar som man måste lära sig köra med släp. Som det är nu har jag ingen riktig koll på vart jag har släpet, små marginaler i en del svängar. Och backningen har jag börjat förstå vad jag ska göra, men det går inte alltid som jag vill för det. Behöver öva mycket mer.

Ida fyller mormor 91 år. Så när vi slutat för dagen åker jag till Hea och hämtar Sandra och så åker vi in till mormor och fikar. Efter det blir det nog hästskötsel, mockning och förhoppningsvis rida lite, typiskt att det kommer bli i mörkret bara. I onsdags fick jag en lång ridtur medans det var ljust eftersom vi plötsligt hade slutat här strax efter 14. Dom skulle ha personalmöte, och en annan stod som ett frågetecken när alla åkte iväg. Jag och cissi hade varit ute på körlektion och ingen hade berättat att vi slutade tidigt. Men det var en positiv överaskning.

Men motivatinen att vara här nu är väldigt låg. 8 timmar om dagen för att öva backning och kanske få en körlektion, det är Yrkesakademin. Förra veckan kickades många i den gamla gruppen ut, för att dom hade för mycket kvar ansåg lärare för att dom skulle hinna ta E-kortet. Men dom låg efter redan från början. Vi i vår grupp ligger nog lite föra vår planering, dom flesta av oss iaf. Så med lite mer övning så borde även jag kunna få till det här med att köra med släp. Men det är stort!! Fast det känns mindre att köra än när man möter såna ekipage efter vägarna.

Jag har lånat mammas modem sedan igår, sov kvar här i husvagnen. Nya elementet håller värmen på 22 grader som det är inställt nu, det är riktigt skönt. SUgen på att skaffa ett eget mobilt bredband igen, men det är så svårt att veta vad som skulle passa. Kanske ett som man bara betalar när man använder det? Eller ett där man betalar hela tiden? Kanske skulle man haft ett där man får med en ny dator? Det hade varit fint :-) Men jag borde ju nöja mig med den här ett tag till, den duger ju till att surfa och göra sånt jag gör. Har lyssnat på radio på den sedan igår kväll och det funkar felfritt. Kollade på tv4 play igår, det funkade sådär, lite strul då och då, men jag fick se det jag skulle se till slut. Fast att det strular är inte datorns fel, det är ju uppkopplingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0