Halv åtta hos mig

Ja har varit i stugan i några timmar nu då.

Syndade och svängde in på driven på MCdonalds i Falun. En liten milkshake och nå cream cheese stjärnor, ganska goda ändå. Jag är svag för alla små friterade ostprylar, men jag tror nog att chilicheese fortfarande är dom godaste. Hur som helst hon i kassan blev nog lite förvånad för hon utbrast "Har du en massa katter i bilen"? Haha, jo jag hade ju båda mina kissar och så Lajka längst bak. Men det såg nog ut att va många katter eftersom Gabbe låg över handbromsen och Micke låg på packningen lite halvt hängande på passagerarsätet. Sovpojkar när dom åker bil.

Vi har grejat lite här, tagit in vatten, gjort eld, skottat så bilen kunde bo vi grannstugan mitt emot utan att stick ut i vägen allt för mycket... Den är säkert en decimeter utanför vita linjen, men kan tänka mig att den skrämmer skiten ur många som kommer körande i natt. Men den är bredvid vägen. Vill dom gnälla kan dom gå ut och skotta i snövallen mer.

Sen fixade vi lite mat. Hittade lite quornfärs i frysen, hade lök med mig och hitade en burk pastasås. Så det fick bli färssås med spagetti. Å det var riktigt gott!! Så nyss käkade jag upp andra hälften av maten!! Hade inte haft nåt emot att äta mer. Fan har känt senaste tiden att jag vill laga massa god mat och äta. Igår gjorde jag bakad potatis, lax och nån god vit sås med dill och citronsmak.. Och hade lite vanlig tomat till och jag tyckte t.o.m. att det var gott med tomat! I vanliga fall äter jag bara tomater i tron att dom ska va lite nyttiga.

Nu är det strax halv åtta hos mig som jag tänkte se, dom är ju i Mora denna vecka :-)

20 grader i rummet med vedspis, 10 i stora rummet men nu är elden igång i insatsen så det ska nog bli skönare snart.

Vi har suttit på trappen i solen tidigare idag. Riktigt skönt och för första gången kan jag uppskatta att den är inglasad, men jag möblerade om den lite så jag fick sitta i solen mer ordentligt.

Hej svejs, TVn väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0