Modig

SlalomSlalombackeSlalom

Jag är ganska modig tycker jag. Fast läskigt med branta backar(mycket lätta och lätta) och högt upp i sittliftar!

Tredje gången i mitt liv jag åkt slalom idag då. Åkte två gånger när jag gick i fyran så det var en bra dag idag, två vurpor, men det var inte så läskigt, bara drygt med massa snö i fickorna.

Sista åket avslutades lite läskigt då jag åkte förbi en kille som låg helt still i backen, jag och en till tjej snackade lite och kollade tills några andra kom och hjälpte han, vi hade hunnit för långt ner. Hon hade sett när han ramlade och det var inget konstigt fall, men så låg han helt still jätte länge och två skotrar kom dit. När jag hade åkt ner för backen och tagit av mig skidorna såg jag iaf att dom åkte ner med han sittandes bakpå en skoter. Undrar vad som hade hänt?

Det var dyrt att hyra pjäxor(125 kr), när vi kom hittade mamma på dom jag skulle ha haft. Så om man hinner åka någon mer gång behöver jag bara hyra hjälm(30 kr), för det känns som hjälm är en bra grej för vingliga jag. Mina ramlingar berodde liksom på att jag råkade sätta skidorna i kors! Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0