jobb

Är hemkommen efter min tredje upplärningsdag på Långdahls åkeri. Börjar 5 på morgonen och slutar 16:15. Kör på morgonen till Smedjebacken, Söderbärke, Fagersta och Norberg. KOmmer tillbaka nån gång på förmiddagen och har 45min-1 timmes rast, sedan upp på milko och lastar igen och kör till Västerby, Säter och Skäve. Sedan tillbaka till milko och lastar för morgondagen. Tungt jobb och i princip full fart hela tiden, fast idag var vi tidiga och fick vänta på att våra grejer skulle bli klara på milko innan vi kunde lasta för att åka till Säter. Vissa dagar är det många att köra till och vissa lite mindre. Känner att Sätervändan inte bör vara några problem, jag vet vart att ställen ligger sedan innan och nu vet jag vart kajerna är och nästan vart grejerna ska göras av. Men morgonrundan är ju svårare då man inte har så bra koll på samhällena man ska till.


Är hemma för att peta i mig lite mat innan jag ska åka till ridklubben i Säter för ridlektion. Jag kommer vara halvt död ikväll efter ridningen. Inte van vid så här tidiga mornar och eftersom jag red Krista igår och var tvungen att laga lite mat efter det så kom jag inte i säng kl 20 som jag hade tänkt.. Stängde iaf av TVn och slocknade kl 22. Men 6 timmars sömn om nätterna vet jag inte hur länge jag står ut med... Jag vill sova mellan 9 och 11 timmar helst.

Nä nu måste jag leta på ridbyxor och dra iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0