Julbord?

Ska man gå på julbord med jobbet?
I så fall? Ska man säga till att man är veg? (fast jag fuskar och äter fisk) eller ska man sitta där och äta potatis och jansson typ? Inget fel direkt med det, potatis är ju gott.. men inte så lyxigt precis. Desserter brukar det iaf inte vara kött i. Ska anmäla mig senast på torsdag om jag ska gå.

Sill är ganska äckligt, lutfisk är inget vidare... så.. fisken är inte riktigt min grej på julbord heller. Men har dom lax i olika former gillar jag det iaf.

I år ska jag fanimej till mormor på jul iaf!! Inte varit med på två år. Förra julen jobbade jag hela dagen.. Julen innan började jag kl 15 och sluade mitt på dagen på juldagen.

Om jag fortfarande kör lastbil skulle det inte förvåna mig om vi kör på julafton också. Men om man har tur så har det hårde jobbet varit hela veckan innan så att själva julafton kanske vara lugn och skulle man vara klar före 16:15 så borde man få sluta då. Hur som helst så kan man väl åka till mormor när man slutat då iaf.. Jag missar typ Kalle och får käka när dom andra är inne på efterrätten typ. Men ändå. Jag har fortfarande inte träffat Fredrik(kusin) och Weronicas barn.. och hon går ju redan, kanske är 2 år.. Sedan har ju även Evelina(kusin) fått ett barn, typ i våras.. det närmsta den jag varit är att jag såg dom var ute och gick med barnvagnen när jag körde lastbil en dag,(dom bor i sthlm, men hälsade på barnets mormor, min moster alltså).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0