Hästköp Sara.

Länge sedan jag skrev va? Jobbar och grejar. Föda lite mer spännande jag gjort på senare tid är nog att jag och sara åkte och tittade på hästar i lördags. En appalosa/nordis i leksand som var jätte trevlig, 11 år och vallak. Lite dyr kanske, men det är ju inte jag som ska köpa häst. Sen när vi ändå var åt det hållet åkte vi till gagnef och tittade på ett tinkersto, hon var 17 och hade bara gått i hagen senaste 2 åren, dessutom lite för liten, bara 148 cm. Så tyvärr var det inte så intressant. Verkade vara en väldigt okunnig tjej som haft henne. Hon fixade fram ett träns så vi kunde provrida, men satte ihop det helt fel, bettet åt fel håll, så jag fick göra om det. Hästen hade ingen utrustning alls. Hemskt att så många hästar bara står. Antar att det var tack vare att vi skulle titta som dom stod och borstade och pysslade lite med hästarna. Så då var det ju bra att vi åkte dit. Men den första pållen vi kollade på hoppas jag att det blir. Han skulle jag gärna åka och rida åt sara ibland :-) lyhörd för alla hjälper, och någorlunda igångsatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0