Nyår

Snart blir det ett nytt år. Efter ett väldigt händelserikt 2012. Ett kämpigt 2012.

Vi har inga särskilde planer för i morgon. Jag har sagt att jag inte tycker att vi bara ska sitta hemma som en vanlig kväll. Vill gärna träffa fler människor. Är sugen på att åka upp på klacken som förra året, och skulle den där storpelle dyka upp igen skulle han få veta hur saker ligger till och hans jävla fyrhjuling och raker skulle jag köra upp i röven på honom... Äsch, jag skulle nog inte våga. Men jag blir fortfarande så förbannad på hans sätt förra året. Åker man upp på ett berg där det är naturskyddsområde för att ens hund är skotträdd, men vi kunde träna när allt bara var på långt håll. Han kommer dit och frågar om hur det går med hunden och jag säger att det inte funkar. Jag fick uppfattningen av att han inte skulle bränna av raketerna, men sen märkte jag att han tänkte göra det iaf, var dit och pratade med honom att det är naturskyddsområde och att man inte ens får köra motorfordon där. Han påstår att det bara var jätte klacken som var det och vi var på Bispbergs klack.Jag blev osäker. När klockan närmar sig tolvslaget inser jag att han verkligen inte tänker bry sig om oss, så jag och Lajka börjar gå ner efter stigen mot bilen, ser då skylten om att det är naturskyddsområde, halvvägs till bilen brakar ett helvetes fyrverkeri lös bakom oss. Lajka drog och drog, vi satte oss i bilen och jag drog på stereon på hög volym i ett försök att dämpa skotten. Efter en stund kommer brorsan och syrran ner också och vi kan åka hem. Nu blev ju Lajka sjuk i slutet av februari och dog i mars så hon behövde aldrig uppleva fyrverkerier mer, men hade hon levt nu antar jag att vi hade fått bo i stugan redan nu eftersom det har hörts några smällar redan. Hon som var så duktig där uppe vid brasan vi hade gjort och var bara lite nervös över skotten som hördes på långt håll. Jag var ju helt inne på att hon skulle kunna lära sig av med rädslan och så förstörde han det, och sen dog min älskade hund, så jag fick inte ens veta hur pass mycket han hade förstört henne!
 
Nu vet jag ju inte hur bestämmelserna är för naturskyddsområden, men får man inte köra motorfordon så tycker jag inte att man borde få skjuta fyrverkerier heller, snacka om att skrämma djur. Visst, dom häckande Berguvarna häckar väl bara på våren/sommaren, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0