Vega

Vega har senaste veckan gått några små vändor runt byn typ. I lördags gick vi en extra sväng bort till skogen och travade lite utan att ha fölis med, Vega gnäggade endast lite, brydde sig inte nå mer. Idag kom Ida för att rida Krista, så jag tog sällskap med dom och reden riktig vända med dom, vi var ute i 50 minuter, skrittade mycket, travade en del och tog även en liten galopp. Vega brydde sig inget alls att fölis var ensam hemma och skötte sig perfekt, lite för på men det är väl inte så konstigt att hon är pigg när hon har vilat sedan maj förutom några små utflykter i skogen, och till och från betet nån enstaka kilometer bort. Hoppas kunna få igång henne ordentligt nu, och hålla igång Krista också. Som tur är så har Erik kört Krista några gånger senaste veckan så hon har fått motion när jag ridit Vega. Känns superkul att ha ridit en riktig liten tur med Vega nu iaf, och jag tror inte det är för anstängande fast att jag kanske hade tänkt att hon skulle gå ca en halvtimme ett tag till. Vi kör på med vanliga ridturer av det kortare slaget, med skritt och trav, kanske nån enstaka galopp, bara för att se om fattningarna funkar... vilket dom aldrig har gjort till hundra procent. Hoppas att Sandra kan följa med någon dag också. Med Molly kvar hemma så kan jag inte rida två hästar så ofta, då brösten blir för fulla om dettar för lång tid. Men har man barnvakt på Hea så kan jag ju amma mellan ridpassen :-) om jag har nån barnvakt vill säga.. typ mamma antagligen. Mathias är ju inget pigg på att följa med fast att jag erbjudit honom att låna med mitt net1 internet så han kan göra samma saker som han gör hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0