Funderingar

Eftersom jag är så trött på det jag jobbar med och känner attjag knappt orkar med så sitter jag opch kollar runt lite. SLängde visst iväg ansökan till två olika. Sthlm området båda. Ena var trädgårdsarbetare med C-kort och det andra var djurskötare till 60 mjölkgetter och 8 kor. Coolt med mjölkgetter, jag har bara mjölkat kor förut. Men getterna lär ju inte kunna skada en lika grymt mycklet som dom större djuren skulle kunna iaf. Nog för att jag var rejält blå om benen när vi klippte får på skolan för en massa år sedan, men nu ska jag ju inte välta och klippa getterna, bara mjölka, haha.

Har annars funderat på utbildningar ju. Var ju inne på ekologiprogrammet förut.. Mina senaste funderingar har lutat mer att kolla upp vad som finns inom trädgård. Skulle vilja ha en egen plantskola och driva upp plantor av nåt slag som säljs någorlunda lokalt. Jag kan skaffa en gammal lstbil och köra ut och göra allt själv.. Jo du, farsans ideér om växthus på marken vid stugan kanske inte skulle vara så illa trots allt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0