Slut på jobb

Fick sms från chefen nyss. Dom hade inte fått körningarna för arla, så 15e maj tror jag att mitt jobb tar slut. Men det skulle komma mer info nästa vecka.

Kanske är dags att söka annat på riktigt nu. Sökte lite annat för ett tag sedan men nu kanske man ska leta på riktigt. Men man kanske kan få unna sig någon vecka ledigt den här sommaren? Jobbat utan ledighet sedan slutet av april förra året ju. Orkar jag stå ut med heltiden i 3 månader till? Vet iaf nu att det verkligen inte är min grej att börja vid 5 på morgonen.

Jag borde kanske vara ledsen.. men jag känner mig lättad över att det verkar finnas ett slut. Och jag tror att det är en bra erfarenhet att ha om man ska söka andra liknande jobb. Har iaf lärt mig att backa till kaj och annat. Kunde inte backa efter utbildningen liksom, hade backat max 4-5 gånger med enbart lastbil. INte undra på att det var svårt att backa med släp, när man inte ens hade fått lära sig att backa med enbart lastbilen.


Det år inte bra för Hedemora nu. Massa folk som blir arbetslösa när milko stänger i sommar, andra ställen har också sagt upp folk och vi blir nog ett gäng från Långdahl också. Läste i tidningen lite snabbt när jag värmde matlådan idag att dom skulle satsa mer på vuxenutbildningen, det är ju bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0