Hem, städat bil, ridit Vega, lasagne..

Åkte hem idag för på torsdag ska jag till BVC eller vad det kallas. Trodde ju att jag skulle bli kallad i juni, men det var visst jag som skulle höra av mig.. Ops, jag kan inte minnas allt hon sade på inskrivningen. Så jag är i v 27+3 och har inte börjat gå där än, när brukar man göra det normalt?

När jag kom till Hea idag så höll mamma på att dammsuga ur min gamla skoda, dom hade tänkt köra den till skrot eller sälja som renoveringsobjekt/reservdelsbil.

Så när den var dammsugen fick även forden en genomstädning :D Det behövdes verkligen.

Ätit på Hea och pysslat med lite av varje. Sen kom Sandra och vi åkte till hästarna och jag red Vega medans hon gick med fölis. Vi släppte honom en stund och bortåt gick det bra, men när vi vände hemåt blev han lite för springig så Sandra tog och ledde honom igen.

Nu är jag hemma och har handlat (nästan slut på toapapper), slängt ihop en lasagne som står i ugnen, då jag hade pastasås över från en annan dag. Hoppas den blir lika god som den luktar.

I morgon hade jag och Sara tänkt rida ihop och så blir det om Kristas bubblor har lagt sig.. Hon var helt full i såna där konstiga utslag idag, första gången i år, vi tog tempen och den var kanske en aning förhöjd. Så vi får se i morgon hur hon mår. Har inte ridit ordentligt på länge nu, så vi får se hur det går i så fall. Sist var det ju fältsits som gällde i traven, gjorde ont att rida lätt efter en stund. Tänkte lura med Sara och hennes pålle till Säfstjärn i så fall och svalka hästarna lite och se vad Saras pålle tycker om vatten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0