Stift och mys

Idag togs stiften bort i min mage. Läskigt, men det gjorde inte så ont, vissa sticktes lite medans andra inte kändes alls.

Farsan är på väg hem från Mora just nu och skulle hälsa på oss på vägen hem. Kanske en fika i kiosken här bredvid då vädret är hyfsat idag, solen kikar fram, men det blåser lite kallt tycker jag.

I fredags fick Molly komma ut och ligga på mig, från strax före 14 på eftermiddagen ända till kvällen. Och från 9:40 andades hon utan respirator, men med en annan grej som hjälper till lite, men hon måste andas själv i den. Först framåt natten blev det respirator igen. Hon var så duktig! Det var mysigt att ha henne mot sig, och hon kände efter lite med händerna. Och flera gånger under eftermiddagen somnade jag, och hon fick både mat flera gånger och bytt blöja medans vi låg där.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Molly är ett fint namn! Det hade jag som ett förslag till flicknamn om vi skulle fått en tjej!

Svar: Vi Hade inga förslag alls, men Molly dök upp i mitt huvud ganska tidigt efter att hon hade kommit och jag tyckte det var jätte bra först och tyckte inte att jag visste någon med det namnet. Senare kom jag på Molly Sandén och att min kompis hund hette Molly, men då var det för sent för jag hade börjat gilla namnet och Mathias hade inget emot det och hade inga andra förslag heller så det fick bli Molly.
Lisa

2012-07-16 @ 22:04:35
URL: http://mammaemelie.se
Postat av: Emelie

Jag vet inte varför jag tyckte det kändes så viktigt att raka benen! Fick väl någon knäpp! Haha!
Jag fick också kateter! Kunde inte kissa pga ryggmärgsbedövningen!

2012-07-17 @ 16:35:22
URL: http://mammaemelie.se
Postat av: Emelie

Men hur var det att få sprutan i normalt tillstånd eller vad man säger? :p jag märkte inte prutan för jag hade sådana monster värkar och var helt dåsig pga det!
Utan dom hade jag nog inte vågat!

Svar: Den kändes inte mer än vanliga sprutor, som iofs är hemska dom med. Men jag var så skakig, rädd och chockad av hela situationen också. Dom hade tänkt söva mig först, men sen ändrade dom sig och bedövade bara så jag fick vara vaken.. Jag var livrädd för båda alternativen, men tror att det var bäst att vara vaken nu iaf.
Lisa

2012-07-19 @ 11:24:32
URL: http://mammaemelie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0