Husdrömmar

Idag var jag och mamma och tittade på ett hus. Gammal och dant. Bestående av två stycken tvåor, plus oinredd vind, och min tanke om man skulle köpa det var ju att hyra ut den ena lägenheten i så fall. Men det visade sig att det inte fanns nåt badrum uppe, enbart en toalett (inte ens handfat) så det hade ju inte räckt att bara tapetsera om och byta någon matta, nä utbyggnad av badrum hade krävts.. Och Byte av diskbänkar som också var från stenålder med bara en liten liten trång ho i båda köken, hajar inte hur hon har fått plats att diska nånting där. På vinden var det glipor mellan bräderna så det säkerligen kan yra in snö på vintern, och runt skorstenen kunde det nog regna in. Alla fönster skulle behöva målas om eller bytas ut... Fast beboligt var det ju iofs.. Men 575000 är för mycket. I uthuset fanns det ett extra rum med en liten kamin, ett uthus som lutade åt alla möjliga håll. Även en gammal tvättstuga med kokkärl och rasat golv fanns i uthuset, och matkällaren med rasat tak eftersom golvet ovanför hade rasat där. Nog var det charmigt och var man händig, hade massor av tid och en hel del pengar så skulle man nog kunna få stället riktigt fint. Om en sådan person köper det och man ser hur fint det blir så kommer man åka förbi då och då och titta med avundsjukan lysande i ögonen.

Sen har jag kört Krista idag. Var så obehagligt igår att trava och rida lätt så jag stod mest i fältsits och höll mig mest till skritt eller galopp som funkar bättre. Så idag blev det rockarden så hon fick jogga på en massa utan en gnällande ryttare. Till Bispberg och hem på 1 timme och 10 min, 11 km. Medeltiden var ca 6 min per kilometer och det är ett bra tempo då jag brukar ligga mellan 8 och 11 när jag rider. Men med räckarden kunde vi ju trava hela  långa banvallen och alla andra fina vägar.

Fan nu vräker regnet ner igen och jag har inte tagit in den stackars tvätten. Får springa ut och ta in och h'nga överallt inne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0