Missen

Åkte in till veterinären med Gabriel idag. Det blev sövning, rakning, skar upp en böld på benet, i med dränageslang, recept på smärtstillande. Jag som trodde att benet eventuellt var brutet, men sen idag gick han så pass bra att jag nästan tykte det var inödigt att åka in. Kanske hade det läkt av sig självt, kanske inte. Nu ligger han på en stol och sover, har varit upp och ätit lite, sen sover han igen. Jobbigt att ha blivit droad så man har kräkt i massor och t.o.m. bajsade på golvet hos veterinären. Det han fick skulle veka på 10 min, men det tog ungefär 25 min innan Gabriel slocknade. Han är stark min kisse :D

Var upp till granngården och köpte mer jord till mina tomater och plocksallad som jag ska sätta. Sen ner på Mora, in på åhlens oh köpte 3 par trosor på rea, och till apoteket och hämtade ut smärtstillande åt Gabbe. Var förbi oh plingde på hos min farmor me ingen öppnade, men det var högt ljud på radion eller tvn, tror det var på tyska. Hon kanske har språkövningar.

När jag kom hem skulle jag fixa mat. Hade inge spagetti hemma? Konstigt sånt ska man ju alltid ha hemma. Kokade nudlar som jag hällde ut i slaskhinken när ja skulle hälla av vattnet :( Bara att koka nytt eftersom det fanns diverse snusk i hinken.. Tandbortningsspott och kiss bland annat, blä.

Åker kanske in till Mora sen igen. Mattis är där och går på körskola och ville låna cykel så vi skulle kunna hämta min farmors cykel som jag har lovat att ta hand om. Så det gör ju inget om han använder den några veckor här. Är ju en bra bit mellan Färnäs och Mora att gå.

Så ska jag försöka släpa upp den där jordsäcken? Dom är bra tunga och gravida ska inte bära tungt sägs det, varför har jag inte riktigt fattat. Om det är luft i skottkärrans däck kanske det är bättre att ta den i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0