Skitdag

Idag visade sig vara en sån där dag man inte borde ha gått utanför dörren.
Började med att jag blev väckt av KBT.tanten på vårdcentralen i Hedemora, jag hade missat den tiden. Sist jag missade en sån tid kom det en räkning på 300+50 kr. Ja ja, gjort är gjort liksom, kan inte göra nåt åt det nu.

Nu i eftermiddag åkte jag in till Mora för att betala några räkningar som på nåt underligt vis hamnat i min bil och so jag trodde var så gamla att jag redan fått påminelser och sånt på dom.. Men öppnade iaf dem i går och såg att typ alla skulle ha betalats nu i början på juni. Panik!! Bankdosan ligger ju kvar i Hedemora. Så då åker jag in till Mora för att betala dem på banken, trots att det kanske blir någon extra avgift. På vägen in till Mora kommer jag på att just fan, kl 14 idag var det ju personalmöte som även jag skulle vara med på. För sent att vända iaf tänker jag och åker sista milen in till Mora. Hittar på banken och en parkering bara runt knuten, perfekt. Går in på banken och väntar och väntar. Det blev en avgift på 150 kr för att betala mina 3 räkningar på dryga tusenlappen. Plötsligt har det börjat spöregna men jag hade ju bilen ganska nära så jag går ut trots allt. På bilen sitter det en gul liten lapp, parkeringsböter!!!! 400 kr!!!! Jag hade inte en tanke på att dom tar avgift i den där skitstan. Inte undra på om det går åt helvete för Mora centrum och att alla åker ut till Noret för att handla, där parkerar man iaf gratis.

Jag blev så jävla ledsen över hela skiten att jag typ har gråtit hela vägen till stugan. Hade tänkt hälsa på min farmor och lånat dusch där, köpt mer planteringsjord och handlat lite mat. Men usch, efter allt skit så ville jag bara åka tillbaka till stugan och krypa under täcket och inte finnas till. Så under täcket är jag nu.. Hade hoppats på regn här, samma spöregn som i Mora så ja slapp bära en massa vatten för att mina plantor skulle behöva lite mer vatten, men här har det inte kommit en droppe. Så inte ens regn får jag!!

Allt det här blir ju inte bättre av att jag har svampinfektion och måste hålla mig någorlunda stillsam för att inte förvärra det.

Det är såna här dagar man skulle behöva någon som kunde tycka lite synd om en, och som fixade lite käk, en bra film och fick en att glömma dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0