Väntar

Idag regnade det hela förmiddagen och långt in på eftermiddagen också. Jag har hållt mig hemma i stugan, slipper iaf P-böter då. Dykt upp lite mer jobb så imorrn ska jag jobba.. och på tisdag. Plus hela helgen so var bestämt sedan innan.

Två vänner är på väg hit upp också. Mattis har fått nån idé om att ta körkort här uppe, så han och Niklas är på väg upp. ANtar att även Niklas sover kvar, skulle tro att dom kommer efter midnatt och då bör han ju inte dra hem på en gång även om han jobbat natt och sovit halva dagen som jag tror att han har gjort. Kan bli kul med lite sällskap, men jag blir lite orolig också.. dels för vissa vanor/ovanor som Mattis verkar ha och sen får vi se vad katerna tyker om han hund Bob som är nån blandning av lite olika kamphundsraser. Men han är iaf snäll mot folk och enligt Mattis snäll mot djur också, fast so alla hundar lite för framfusig. Lyfter nog upp katterna i överslafen på våningsängen innan Bob får komma in iaf så dom får kolla in honom i sin egen takt. Kan vara bra med en hund här iaf då jag inte tror att grannkatten vill komma hit då, men ja har inte sett till den alls senaste tiden när vi har varit här. Han kanske har flyttat med upp på Överåsen och håller sig där mest. Grannarna byter ju sitt vinterhus över somrarna och bor i en liten fäbodstuga högre upp här, lite längre bort från oss. Tar upp alla djuren också. Sen går kor, får och getter fritt på dagarna. Det händer att dom traskar förbi här och ibland hör man bilar som tutar på djuren för att dom är i vägen på vägen, tror du djuren bryr sig om tutor? Nä, dom kan blänga lite sen går dom vidare i sin egen takt, stressade turister som ska upp till fjällen.. Hehe dom är söta djuren.

Jag har iaf fått lite gjort idag. Dammsög och torkad golvet i rummet där snuskiga katten har kissat och bajsat på golvet. Lagt ut en bit plastmatta so jag hittat här och hoppas att han skiter och kissar på den om han absolut inte kan gå på lådan, den suger då inte åt sig så som jag antar att trägolvet gör. Jag hade inget skurmedel, trodde det fanns såpa men icke.. Så det blev tvättmedel, borde väl bli rent med sånt också tänkte jag :) Får köpa nåt bättre någon dag. Vanlig såpa hör väl till i en gammal stuga.

FIlmen på fyran tog just slut, men jag hade sett den. Nu ska jag kolla på house och dricka upp mitt te, grönt te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0