Lajka

11:35 idag somnade Lajka in.
Mamma, Hans Erik, Erik, Sandra och jag var med.
Idag orkade hon inte resa sig och hade haft syrgas i natt.

Har kännts så tomt när hon varit borta och nu är hon borta för alltid. Smärta när man ser den tomma matskålen på Hea, när jag såg pipleksaken liggande i hallen, bajspåsen i jackfickan. Kommer sakna hennes steg när man gått och lagt sig, den glada hunden när man vaknar, den överlyckliga tjejen när man kommer hem och öppnar ytterdörren. Den lilla valpen som vill ha kopplet i munnen när vi ska hem från affären. Å så alla utflykter i skogen med grillning som bara hon och jag har åkt på. Min bästa vän, det bästa sällskapet jag haft i nästan 7 års tid.

Det känns overkligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0